Annons

D800 inställningar för landskap osv.

Produkter
(logga in för att koppla)

drakelicious

Aktiv medlem
Halloj!


Tänkte höra med er om en sak. Finns det ett snabbt sätt att få upp förinställningar för t.ex landskap, porträtt osv som det gör i D600? Eller måste jag pilla ihop själv med menybankerna?

Mvh.
 

LGNLGN

Aktiv medlem
Picture control

om jag förstår dig rätt... så
- Menu - val #2 från ovan
- Välj "Ställ in Picture Control"
- Välj "Landskap" som är förinställt

Själv kör jag valet "standard" och RAW och gör sedan alla korrigeringarna i datorn beroende på bild
 

microo

Aktiv medlem
banker

Var knappast det frågeställningar var ute efter så mitt svar till TS ja du får pilla ihop det skälv men kan sen spara det i en minnesbank där du även sparar dina favoinstälningar för vad du plåtar med en landskap har skälv förutom landskap natt allmänfoto och djurfoto på min D800 sparade på mitt minsta minskar kan jag lägga tillbaks det inför fotograferingen hur mycket jag en skruvar bort mig. På ett annat kort märkt bröllop ligger inställningarna kyrkan allmän blixt och porträtt som jag laddar in inför sådana jobb.
saknar dock en sak på D800 och det är att kunna byta läge utan att bläddra i menyerna som i De där jag tilldelar fn knappen just det och därför bara behöver hålla den intryckt och bläddra med ratt.
I övrigt klockrent på D800.



om jag förstår dig rätt... så
- Menu - val #2 från ovan
- Välj "Ställ in Picture Control"
- Välj "Landskap" som är förinställt

Själv kör jag valet "standard" och RAW och gör sedan alla korrigeringarna i datorn beroende på bild
 

boris.bonasin

Aktiv medlem
Tryck på knappen med låsnyckeln/frågetecken när displayen är släckt så får du upp de efterfrågade profilerna.
 
ANNONS