Annons

Tygomslag till bok från Blurb

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Hej,
Jag håller på med en bröllopsfotobok, och vill ha ett enkelt tygomslag med text på men får inte till det. Gör boken i LR, och har valt Hardcover Image Wrap och ProLine Pearl Photo. Är det någon som vet om det går, och i så fall hur man gör det?
 

gunnargren

Aktiv medlem
Ingen som vet detta? Har för mig att för något nummer sedan i fotosidanmagasin hade dom gjort en fotobok och valt tygomslag, men tyvärr hittar jag inte igen det numret så jag är inte helt säker att det var så.
 

gunnargren

Aktiv medlem
Kanske har du tillgång till indesign?
Blurb har mallar som du laddar hem till Indesign. LR vet jag inte.
Jo, jag har tillgång till Indesign. Men som jag förstår det fungerar det på liknande sätt, förutom att man använder ID istället för LR. Så jag är fortfarande osäker på det går att göra det jag är ute efter.

Nu har jag alla fall skickat iväg en bok för beställning med en bild som omslag, och Proline som tillval. Återkommer när jag har fått boken.
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Tack, har sett det där. Men får inte till det i LR, vet inte om man måste först exportera boken som pdf för att sedan välja Proline. Hur gör man då tex om vill ha text på omslaget?
Tror inte du kan få text på själva tygomslaget från Blurb. Jag önskar själv att det skulle gå att beställa via Blurbs Lightroommodul både med foliering (silvertext) och prägling (embossing) på deras tygomslag, men för de tjänsterna tror jag vi måste gå till Folioalbums eller liknande tjänster.
 

gunnargren

Aktiv medlem
Tror inte du kan få text på själva tygomslaget från Blurb. Jag önskar själv att det skulle gå att beställa via Blurbs Lightroommodul både med foliering (silvertext) och prägling (embossing) på deras tygomslag, men för de tjänsterna tror jag vi måste gå till Folioalbums eller liknande tjänster.
Tack, det var nästan det jag gissade.
 
ANNONS