Annons

Är det nån poäng med den här poolen?

Produkter
(logga in för att koppla)

timeUnit

Aktiv medlem
Hej på er analogisar!

Jag har varit inne och tittat lite i bildpoolen och noterar följande.

1. Det är rätt få som lägger upp bilder.
2. Det är endast några av dem som faktiskt kopierar i mörkrum och fotograferar av kopian.

Just nu har jag inte tid eller lust att vara polis och ta bort blider som inte är "äkta" analoga bilder. Poolens syfte som bärare av den analoga fanan är alltså hotat. Så: är det någon poäng att ha kvar poolen?

(Forumet fyller fortfarande sitt syfte och bör vara kvar.)

Mvh,
Henning, poolvärd
 

Yonazarith

Aktiv medlem
Poolen är dels markerad som inaktiv och dels accepteras inte scannade negativ utan endast bilder framställda i mörkrum... Antar att dessa två saker gemensamt drar ner på antalet bilder som läggs in och aktiviteten i stort.

Men vi är ju uppenbarligen en hel del forumsaktiva som fotar analogt, så det går nog att få liv i saker om det tillåts (steg ett är väl att ställa om poolen till aktiv igen, annars kommer inget hända...).
 

henpe

Aktiv medlem
Hej,

Jag vill absolut uppmana fler till att lägga in sina alster i bildpoolen. Jag tycker personligen att det både är intressant att se vad andra kopierar och att det är lärorikt att se hur ni andra gått tillväga. Med fler aktiva i poolen kanske man kan få tips och konstruktiv kritik kring hur man kan göra en bättre kopia, det vore fantastiskt. Precis som Henning noterat är det väldigt få som lägger upp bilder just nu. Jag räknar mig till en av dem som lägger upp bilder relativt regelbundet och jag skulle kunna lägga upp ännu fler bilder om det blev lite mer "drag" i poolen med mer respons och att man inte behöver känna att man i princip är ensam.

Alltså. Fotografera, eller skanna, era kopior. Lägg upp dem och beskriv hur ni har kopierat dem. Jag kommer att titta intresserat och jag kommer att försöka bidra så gott jag kan med att ge konstruktiv kritik (hur mycket det nu är värt ifrån en glad amatör som jag...)

Mvh Henrik
 
ANNONS