Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Husfotografering åt privatperson?

Produkter
(logga in för att koppla)

yrafoto

Ny medlem
Hej!
Jag har fått förfrågan av en bekant att fota deras fritidshus för framtida eventuell försäljning. De vill ha bilder nu när det fortfarande är sommar och grönt ute, men har ej bestämt om de ska sälja till våren eller alls. Vad ska jag ta betalt när det är en privatperson som är kund? Har erfarenhet av interiörfoto och jobbar som fotograf i eget företag, men huvudsakligen åt företag/tidningar.
 

unoengborg

Aktiv medlem
Kan inte riktigt se att det faktum att kunden är privatperson spelar in vid prissättning. Du måste fortfarande betala din mat och bostad.
 

T.Risberg

Aktiv medlem
Hur långt är ett snöre ?

Hej!
Jag har fått förfrågan av en bekant att fota deras fritidshus för framtida eventuell försäljning. De vill ha bilder nu när det fortfarande är sommar och grönt ute, men har ej bestämt om de ska sälja till våren eller alls. Vad ska jag ta betalt när det är en privatperson som är kund? Har erfarenhet av interiörfoto och jobbar som fotograf i eget företag, men huvudsakligen åt företag/tidningar.
Omöjligt att svara på ! Timtaxa -10%, -25%, fast pris, "kompispris" osv osv..... Du får rådbråka ditt samvete, känna efter hur bekant denne är å ta ett beslut.

ThomasR
 
ANNONS