Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Föra över bilder utan dator

Produkter
(logga in för att koppla)

nick_74

Aktiv medlem
Hej.

Vad är det smidigaste sättet att föra över bilder från minneskortet till externhårddisk?
Ställer frågan eftersom lösningen jag använder nu med en bärbardator är bökig när man är ute i fält dessutom är mitt handbagage för tungt så alla vikt jag kan spara är bra.
 

jaan v

Aktiv medlem
Allt helt sonika bara använda fler minneskort är inget alternativ? Dom är ju lätta och tar minimal plats.
 

Per

Aktiv medlem
Att använda filhanteraren i mobil eller surfplatta, med en kortläsare och hårddisken anslutna via en hub kan vara ett smidigt alternativ. Själv skulle jag föredra att bara ha några extra microSD-kort (eller ett 128 gb för under tusenlappen) att sätta i mobilen och dumpa till, men det beror förstås på vilka volymer man behöver spara ner.
 

Oscar Haraldsson

Aktiv medlem
Jag letade en lösning för detta för något år för att ta med mig på motorcykel resor.

De mellanlagrings enheterna som fans var för dyra, det slutade med att jag köpte en liten notebook och en ryggsäck med dator fack.
 

reboot81

Aktiv medlem
Någon som vet om det finns SD-kortskopiatorer? Dvs, stoppa in ett kort med bilder i fack 1, tryck på en knapp och bilderna kopieras till kort i fack 2.
Borde kunna byggas hur små som helst, och SD-kort är ju trevligt prissatta.

Typ en sån här, fast mindre och billigare: SD-Jockey
 
ANNONS