Annons

Kan man fortfarande köpa permanent licens från Adobe?

Produkter
(logga in för att koppla)

KinaO

Aktiv medlem
Vet att det var mycket diskussioner om att de skulle sluta med det... Men tyckte jag läste något om att man kan köpa det fortfarande...?
 

KinaO

Aktiv medlem
Du kan fortfarande köpa CS6:
http://www.adobe.com/se/products/catalog/cs6._sl_id-contentfilter_sl_catalog_sl_software_sl_creativesuite6.html

Min uppdateras fortfarande hela tiden med nya kameror. Dock kommer inga nya funktioner.

Adobe har sagt att den kommer att uppdateras så den stödjer Windows 10. men senare versioner (11?) garanteras inte.
Tack! Var den sidan du länkade som jag kikat på. Men trodde jag kommit in på nån gammal länk som låg kvar.... Men det är på riktigt alltså?!
Är i såfall hela suiten cs6 som jag är intresserad av. Nu när man är student....
 

Ventures

Aktiv medlem
Den här prenumerationsvarianten känns inte lockande om man läser användarvillkoren som säger att, förutom att man tillåter Adobe att snoka i sin dator närhelst de känner för det (det ingår i de vanliga programmen också), kommer de att ändra programvaran utan förvarning. Jag brukar vilja välja själv om jag vill uppgradera eftersom det inte alltid är till fördel. Den möjligheten, rätta mig om jag har fel, försvinner alltså med prenumerationstjänsten. Det står också något om att de kan få tillsvidarelicenser att sluta fungera om de inte tycker att man uppfyller deras villkor.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
För det första, tror du verkligen att Adobe har råd att ha folk som snokar runt i datorer?
O vad skall de ha infon till?
Andra, det är väl kanonbra att en buggrättning fixas World wide direkt o att du får tillgång till nya funktioner automatiskt?
Tredje, det klart att det slutar funka om du inte betalar.
 

KinaO

Aktiv medlem
En följdfråga!

Om man nu köper hela C6-suiten, kan man installera det på mer än en dator?
Vet att jag läst förut att Photoshop kan man installera på 2 datorer om de inte används samtidigt...

Men tyckte det stod så konstigt om suiten....
 

KinaO

Aktiv medlem
Ja du får ha den på 2 datorer och köra en i taget.
Och du får göra det kommersiellt även om du köper som student.
Det här förstod inte jag "Programmets licensavtal berättigar dig till att installera och aktivera programvaran på två olika datorer med vissa begränsningar. Produktlicensavtalet för Creative Suite 6 medger inte att du installerar de enskilda komponenterna för en och samma svit på flera datorer."

Betyder det att om man bara installerar indesign på en dator så kan man inte installera det på en annan dator?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Det här förstod inte jag "Programmets licensavtal berättigar dig till att installera och aktivera programvaran på två olika datorer med vissa begränsningar. Produktlicensavtalet för Creative Suite 6 medger inte att du installerar de enskilda komponenterna för en och samma svit på flera datorer."

Betyder det att om man bara installerar indesign på en dator så kan man inte installera det på en annan dator?
Jo EN annan dator.
Du får installera HELA sviten på två datorer.
Du får inte dela sviten på flera datorer än 2.
Alltså Photoshop på en, InDesign på en annan, Premiere Pro på en tredje...
 

KinaO

Aktiv medlem
Jo EN annan dator.
Du får installera HELA sviten på två datorer.
Du får inte dela sviten på flera datorer än 2.
Alltså Photoshop på en, InDesign på en annan, Premiere Pro på en tredje...
Ok!

Har en Asus x552c-sx0132, med Windows 8. Den ska väl klara av att det installeras cs6-suiten på den va?
Har förstått det så iaf.

Sen undrar jag över det här som stod på Adobes hemsida

Följande behöver göras inom sju dagar efter det att CS 6-produkten startats för första gången – annars slutar den att fungera:
•Inloggning med Adobe-ID: du kan antingen använda ett befintligt ID eller skapa ett nytt.
•Online-aktivering: sker tyst i bakgrunden.
•Onlinevalidering av serienummer: sker tyst i bakgrunden.


Är det på Adobes hemsida man ska logga in på inom sju dagar eller vad?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Ok!

Har en Asus x552c-sx0132, med Windows 8. Den ska väl klara av att det installeras cs6-suiten på den va?
Har förstått det så iaf.

Sen undrar jag över det här som stod på Adobes hemsida

Följande behöver göras inom sju dagar efter det att CS 6-produkten startats för första gången – annars slutar den att fungera:
•Inloggning med Adobe-ID: du kan antingen använda ett befintligt ID eller skapa ett nytt.
•Online-aktivering: sker tyst i bakgrunden.
•Onlinevalidering av serienummer: sker tyst i bakgrunden.

Är det på Adobes hemsida man ska logga in på inom sju dagar eller vad?
Det viskas på nätet om att CS6 kommer garanterat fungera på minst Windows 10.

Ja du loggar in på Adobe.com. Det följer med beskrivning, antingen är det i pappersform eller var det text som kom upp.
Tips: Skriv upp alla koder som du använder när du loggar in på ett separat papper och spara pappret tillsammans med CS6.
Jag hade ett ärende hos support där de frågade efter koden o då var det lätt att ta fram den.
 

KinaO

Aktiv medlem
Det viskas på nätet om att CS6 kommer garanterat fungera på minst Windows 10.

Ja du loggar in på Adobe.com. Det följer med beskrivning, antingen är det i pappersform eller var det text som kom upp.
Tips: Skriv upp alla koder som du använder när du loggar in på ett separat papper och spara pappret tillsammans med CS6.
Jag hade ett ärende hos support där de frågade efter koden o då var det lätt att ta fram den.
Ok!
Ja jag har fått mail nu om att dom godkänt mitt studiebevis och att jag nu kan ladda ner det. Sitter och funderar om jag ska våga testa själv att installera eller om jag ska invänta hjälp... :)

Hoppas min dator klarar hela suiten nu! Är okunnig när det gäller datorer och deras prestanda..Frågade en datasnubbe i en butik va han trodde. ABSOLUT INTE! fick jag till svar. "Det är dom mest avancerade programmen i världen och det klarar inte den datorn... Du måste upp i dubbla prisklassen för att det ska va nån mening"
Efter en del ifrågasättande och efter att jag sagt att min gamla dator i alla fall klarade Photoshop jättebra så kom det fram att det kanske skulle kunna fungera...Han jämförde min nya med den gamla och sa att den nya är lite bättre...
Är lite nervös faktiskt att det ska gå åt skogen!


Vad är det för olika koder du menar?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Vad är det för olika koder du menar?
Licenskoderna, en eller flera koder med bokstäver och siffror som du skriver in under installationen för att kunna köra programmen.

Idag betalar du i princip för själva licensnyckeln, resten kan vem som helst ladda hem.
Men för att få igång det så måste du ha nyckeln.
 

KinaO

Aktiv medlem
Det viskas på nätet om att CS6 kommer garanterat fungera på minst Windows 10.

Ja du loggar in på Adobe.com. Det följer med beskrivning, antingen är det i pappersform eller var det text som kom upp.
Tips: Skriv upp alla koder som du använder när du loggar in på ett separat papper och spara pappret tillsammans med CS6.
Jag hade ett ärende hos support där de frågade efter koden o då var det lätt att ta fram den.
Har efter mycket strul nu lyckats installera. Men det kom ingen närmare beskrivning ang det att man ska logga in. Räcker det med att just logga in på sitt konto, eller ska man göra något där?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
När du installerade så frågade programmet efter licensnycklarna. Det är dem du skall skriva ner på papper o spara.
När du lämnade ifrån dig studiebeviset till Adobe så har jag för mig att man skaffade ett konto hos Adobe för att göra det. Och då är det redan klart.

Får du problem med att Encore inte hittar mallar så hör av dig. De behöver laddas ner separat från Adobe.com och installeras. Det var meckigt för mig.

Tips, Moderskeppet har en startup-videokurs för Premiere Pro.
Den var guld värd tycker jag.
Den saknar mycket men den kickar igång i princip det man behöver för att just komma över den första tröskeln.
 
ANNONS