Annons

Surfplatta OTG-stöd

Produkter
(logga in för att koppla)

Syvertsen

Aktiv medlem
Tja,

någon som har koll på det här området? Idioten på webhallen påstod bestämt att min surfplatta (SM-T230, eller Samsung Galaxy Tab 4 7.0 på svenska) skulle fungera utmärkt med OTG. Kör man en app i plattan säger den precis tvärt om, finns inget stöd för någonting ALLS. Och trots det säljs tillbehör på både Amazon och Ebay SPECIFIKT till den modellen.

Det känns inte 100. Hälften påstår att det går utmärkt, andra hälften säger nej fan det finns inte ens inbyggt.

Hilfe.
 

David F Stop

Aktiv medlem
Har du testat hemma eller bara i butik?

Som rubriken lyder: Har du testat hemma?
Jag har en Galaxy Note 2 och det fungerar utmärkt med en usb otg kabel med båda min X100S och X–T1.
Däremot så fungera ub otg kabeln åt ett håll med X–T1:an!
På X100S är det micro till mini usb och således gå inte att koppla fel. Med X–T1:an så är det mini till mini och inget händer om man råkar koppla det fel.
Hoppas du hitta en lösning.

Vidare vill jag minnas att det finns en inställning under usb där man kanske sha väljer "Masslagring" eller något liknande.
 

Snapphane

Aktiv medlem
Jag mäkte att det inte fungerade med sambons Sonytelefon. Efter att Google+, eller då Google Photos, uppdateras gick det dock utmärkt. Bästa förklaringen är att Sonys galleriapp inte fungerar för import, men Google Photos gör det nu sedan ett tag. Så det kan vara att hårdvaran rullar på, men inte mjukvaran.

Ta en titt på Nexus Media Importer som är en bra app för att lyfta in media via OTG och externa USB-enheter =)

edit

Nu vet jag inte hur det är med den lilla surfplattan, men Samsung brukar gilla att ha sina egna kontakter. Kan också ställa till det såklart =)
 

MrGoose

Aktiv medlem
Jag använder usb otg på både min Samsung tab2 och note 3,funkar utmärkt..! Kablar köpta billigt på ebay...
Jag använder "es explorer" för att flytta över saker till telefonen från tex ett usb minne..

Mvh. Henke
 

Syvertsen

Aktiv medlem
Hyvens. Samsung säger att OTG stöds i alla tabs förutom 7"-pluttarna. Rätt missnöjd just nu haha, blir till att fråga herr Webbhall vad han ljög för.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Att ljuga innebär att man medvetet säger ngt som inte är sant.
Att vara okunnig är en annan sak.

Bättre att glädjas åt man själv vet bättre.
 
ANNONS