Annons

"Videoinspelningen har stoppats automatiskt" på Canon 700D, duger inte 45 MB/s C10

Produkter
(logga in för att koppla)

d.a.n.i.e.l

Aktiv medlem
"Videoinspelningen har stoppats automatiskt" på Canon 700D, duger inte 45 MB/s C10

När jag spelar in video på min Canon 700D (1920x1080, 25 b/s) så säger kameran ifrån "Videoinspelningen har stoppats automatiskt" efter sisådär 8 sekunder. Jag har ett Sandisk Extreme 45 MB/s C10, borde inte det räcka? Kan det vara något annat fel?
 

Bilagor

PeterWem

Aktiv medlem
En 700D skyfflar över data med 40MB/s. Alltså vinner du inget på att ha snabbare kort än 40MB/s. Ingen av Canons kameror med SD-kort har högre hastighet än 40MB/s. 1DX låter jag vara osagd.
Lågnivåformatera kortet och se om felet försvunnit.
 

d.a.n.i.e.l

Aktiv medlem
En 700D skyfflar över data med 40MB/s. Alltså vinner du inget på att ha snabbare kort än 40MB/s. Ingen av Canons kameror med SD-kort har högre hastighet än 40MB/s. 1DX låter jag vara osagd.
Lågnivåformatera kortet och se om felet försvunnit.
Jag trodde jag hade lågnivåformaterat kortet, men man var ju tvungen att boka i rutan med papperskorgen-knappen. Nu är det gjort på riktigt, och problemet löst. Tack!
 

bradfridell

Aktiv medlem
En 700D skyfflar över data med 40MB/s. Alltså vinner du inget på att ha snabbare kort än 40MB/s. Ingen av Canons kameror med SD-kort har högre hastighet än 40MB/s. 1DX låter jag vara osagd.
Lågnivåformatera kortet och se om felet försvunnit.

Min 70d ska lira 90mb/s på sd i all-i läget eller har fel. För hade samma problem med att inspelninhen stoppades när ja körde med 45mb/s kort. Bytte till scandisk extreme pro 95mb/s sdxc 64gb. Ligger på 1000kr ca. Är lätt värt investeringen. Min kamera blev dubbelt så snabb i alla foto o film lägen.
 
ANNONS