Annons

Skrivarprofiler borta

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag har en enkel Canon Pixma 8250 som har fungerat helt OK. Efter en total reset och ominstallation av min Macbook Pro med OS X samt Photoshop CC med Lightroom så saknas profilerna till skrivare/papper. Tidigare fanns en lista med ett antal profiler i listan i Ligtroom, men nu är listan tom. Det finns inte heller några profiler att lägga till om man väljer "annan" under färghantering i Lightroom.

Lite googling visar att det finns inga profiler att hämta till denna skrivaren och det är fler som har noterat samma fenomen. Vart har mina profiler tagit vägen? Jag har ju haft ett antal att välja mellan tidigare. Har provat att installera om skrivaren med senaste drivrutinerna från Canon.

Kan tillägga att mina utskrifter ser ut som skit i de mörka områdena också.
 
Jag med!

Jag skaffade precis en Canon Pixma 8750 och kör på både en PC som ska fasas ut och en nyinköpt macbook pro. När jag installerade skrivaren på PCn så fanns alla profiler där men inte på macen. Men de har aldrig varit där vad jag vet. Jag tog min profiler från PCn och la in dem på macen via ett usb. Men mina utskrifter ser ut som skit ändå. Jag får inte färgerna på skärmen på någon av datorerna att matcha utskrifterna och när jag skriver ut från Lightroom så får jag någon typ av bandning på bilderna. Exporterar jag samma bild och skriver ut från windows så blir det inte så. Mycket vilsen själv i detta så om du har fått reda på något mer så tar jag gärna del av detta, därav inlägget.
 
ANNONS