Annons

Wi-Fi syns ej i menyn 5dmk3 eller 7dmk2

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik68

Aktiv medlem
Köpte ett Transcend WI-FI SD kort.
Vad jag förstår så ska det bara vara att sätta i kortet i kameran sedan ska kortet synas i den första gula menyn under raden formatera.
Måste något aktiveras eller är det fel på kortet?
 

SINGO

Aktiv medlem
Du verkar inte unik. Söker man på internet så hittar man samma problemställning på ett flertal forum. Allt från att kortet inte kan läsas till de som inte raderat någon JPG-fil för att aktivera wifi...
 

Mirc

Aktiv medlem
Köpte ett Transcend WI-FI SD kort.
Vad jag förstår så ska det bara vara att sätta i kortet i kameran sedan ska kortet synas i den första gula menyn under raden formatera.
Måste något aktiveras eller är det fel på kortet?
Hej Patrik!
I mina kameror har det varit så att bildkvaliten måste vara JPG eller raw+JPG annars "syns" inte kortet. har dock inte canon men skulle ju kunna vara så med dem också tänkte jag.
Hälsningar Marie
 

Patrik68

Aktiv medlem
Har provat bara jpg och raw+jpg ingen skilnad.
Stoppar jag i kortet i datorn så får jag upp det på telefonen så det sänder i vilket fall. Har uppdaterat kortet med den senaste mjukvaran och kameran med.
Kortet blir sjukt varmt? Ska det bli det? Måste dra bra med ström kan jag gissa.
 

Patrik68

Aktiv medlem
Fick ett nytt i dag. Dock kvarstår problemet?
Kanske suporten kan komma på vad som är felet.
Återkommer om det i så fall så kan andra ha nytta av det senare.
Ingen annan som haft samma problem tidigare?
 

apersson850

Aktiv medlem
Det är inte så enkelt att SD måste vara huvudkortet för att det ska fungera? Jag vet inte, jag har aldrig försökt, men det var en tanke.
 

Patrik68

Aktiv medlem
Har provat med bara SD kortet det borde ju funka tycker jag? Hittar ingen stans i boken att något ska aktiveras i kameran.
 

ljonsson

Aktiv medlem
Jag har ett Transcend WiFi SD-kort i en 1D MkIV och där fungerar det utan problem. Har inte testat det i min 5D MkIII, så där kan jag inte uttala mig.

På 1D MkIV sätter jag kameran till att "registrera separat" (så den använder bägge minneskorten), i mitt fall RAW på CF-kort och JPG på (WiFi) SD-kort. I formateramenyn syns bägge korten som 1 (CF) resp. 2 (WiFi SD).

Att tänka på är att 5dMKIII stödjer Eye-Fi WiFi-kort i menyn och att dessa kort har en helt annan metod för WiFi-kommunikation än vad Transcend har (som väldigt enkelt förklarat egentligen har en inbyggd webbserver på SD-kortet som man når via app eller webläsare i datorn).
 

Patrik68

Aktiv medlem
Blev ett Eye-Fi kort.
Funkade direkt utan några som helst problem.
Det är lite så jag tycker produkter ska vara 2014.
 
ANNONS