Annons

Lägga till person i gruppbild

Produkter
(logga in för att koppla)

nikonkille

Medlem
Hejsan!
jag bara undra om man kan lägga till en person på gruppfoto som råkade
bara få med en liten bit av skallen om det går förstås vet jag inte.
eller finns det något program man kanske göra det med.

Hoppas på att det finns något som kan ge svar på det
 

njja

Aktiv medlem
Err... du får nog precisera lite. Har du en till bild där personen syns? För det finns inget program som kan "generera" större delen av huvudet på en anonym person.

Har du däremot klippt bort någon cm av toppen på huvudet och har en annan bild där den toppen syns kan du klippa in det i photoshop eller annat redigeringsprogram.

//
http://niklasandersen.se/
 

nikonkille

Medlem
Err... du får nog precisera lite. Har du en till bild där personen syns? För det finns inget program som kan "generera" större delen av huvudet på en anonym person.

Har du däremot klippt bort någon cm av toppen på huvudet och har en annan bild där den toppen syns kan du klippa in det i photoshop eller annat redigeringsprogram.

//
http://niklasandersen.se/
Ja jag har en annan bild som personen syns på.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Vilka/vilket program har du tillgång till?
Photoshop är i princip branschstandard men kostar en hel del pengar.
Gimp är gratis o det används av en del här på FS.
Jag har för mig att Google har ngt men har ingen aning om hur kompetent det är.
 

erro.se

Aktiv medlem
i grund och botten så är det ju bara frågan om att klippa och klistra. Det kan man även med Paint. Men det är kanske inte helt optimalt.
 

Dennis_foto

Aktiv medlem
Jag har gjort precis detta i Gimp på en gruppbild från en släktträff. Bytte ut ansiktet på en person som gjorde en lustig grimas samt lade till två personer som jag fotade separat dagen efter att gruppbilden togs.
I princip lade jag de fyra bilderna i olika lager och målade sedan fram de delar av bilderna jag ville skulle synas m h a lagermasker. Fungerade jättebra.
 

nikonkille

Medlem
har en bild på min sida

en grupp blid som jag lade upp
någon som kan kolla om man skulle kunna göra den bättre än vad
den är använde mig att Photoshop test version
 

grummel

Aktiv medlem
Fixa till vitbalansen. Det är det som stör mig mest. Sen är det ju inte så lätt att se någonting mer då du censurerar allt...
 

Jewster

Aktiv medlem
Vill du ha hjälp måste du ju ge oss lite att gå på. Bilden du lagt upp ger oss ju nästan ingenting. Lägg upp bilden utan kludd och vita rutor.
Det jag ser direkt är ju dock den lilla killen i nedre vänstra hörnet. Tydligt inklippt. Dels verkar kroppen ha gått av i brösthöjd, och dels så är det tydliga rester från originalbilden runt huvudet. Maskningen går att göra mycket bättre.

Ge oss hela bilden så kan du säkert få bättre svar.
 

nikonkille

Medlem
Vill du ha hjälp måste du ju ge oss lite att gå på. Bilden du lagt upp ger oss ju nästan ingenting. Lägg upp bilden utan kludd och vita rutor.
Det jag ser direkt är ju dock den lilla killen i nedre vänstra hörnet. Tydligt inklippt. Dels verkar kroppen ha gått av i brösthöjd, och dels så är det tydliga rester från originalbilden runt huvudet. Maskningen går att göra mycket bättre.

Ge oss hela bilden så kan du säkert få bättre svar.
hela bild på gruppfoto borde finnas nu
 

Bilagor

ANNONS