Annons

Nikon d300

Produkter
(logga in för att koppla)

AWid

Aktiv medlem
Söker efter användarhandboken till en Nikon d300 , någon som har och kan tänkas sälja ?
Det finns också en trevlig app till Androidplattor/telefoner (finns nog även till äppelgrejer:) som heter "Nikon Manual Viewer". I den kan du ladda ner och läsa manualer och diverse annat till alla Nikons moderna kameror och tillbehör (inklusive D300s). Det finns manualer på de flesta språken inklusive Svenska). Bästa appen på min platta faktiskt.
Anders W

PS Den är gratis!
 

larsselin

Aktiv medlem
Det finns också en trevlig app till Androidplattor/telefoner (finns nog även till äppelgrejer:) som heter "Nikon Manual Viewer". I den kan du ladda ner och läsa manualer och diverse annat till alla Nikons moderna kameror och tillbehör (inklusive D300s). Det finns manualer på de flesta språken inklusive Svenska). Bästa appen på min platta faktiskt.
Anders W

PS Den är gratis!
Med iPhone söker man på "Manual Viewer 2"
 

Peter_M

Medlem
Jag har en, den svenska boken på 421 sidor, som jag inte har något behov av längre. Du får den om du sätter in brevportot på 42kr på välgörenhetskonto typ cancerfonden, rädda barnen eller liknande. PM'a din adress så skickar jag.
 

Hedsves

Medlem
Tack

Jag har en, den svenska boken på 421 sidor, som jag inte har något behov av längre. Du får den om du sätter in brevportot på 42kr på välgörenhetskonto typ cancerfonden, rädda barnen eller liknande. PM'a din adress så skickar jag.
Jag sätter in pengar på Demensfonden , då vi i vår familj drabbats hårt av den sjukdomen. Hur vill du se att jag gjort detta ? Kan jag skicka dig ett kvitto?

Min adress
Anna Karin Bodell
Norrbro 18
81170 Järbo
 

Hedsves

Medlem
Nikon D300

Jag sätter in pengar på Demensfonden , då vi i vår familj drabbats hårt av den sjukdomen. Hur vill du se att jag gjort detta ? Kan jag skicka dig ett kvitto?

Min adress
Anna Karin Bodell
Norrbro 18
81170 Järbo
 

PeterSfa

Aktiv medlem
Det finns också en trevlig app till Androidplattor/telefoner (finns nog även till äppelgrejer:) som heter "Nikon Manual Viewer". I den kan du ladda ner och läsa manualer och diverse annat till alla Nikons moderna kameror och tillbehör (inklusive D300s). Det finns manualer på de flesta språken inklusive Svenska). Bästa appen på min platta faktiskt.
Anders W

PS Den är gratis!
D300 manualen finns inte med i den. 300s gör däremot det.

Om TS inte har något emot engelska versionen, så finns de på ebay att köpa.
Finns också både franska, spanska, tyska etc. Dock inte sett en svensk ännu.

Skriv ut pdf från Nikon hemsida.
 

afe

Aktiv medlem
D300 manualen finns inte med i den. 300s gör däremot det.

Om TS inte har något emot engelska versionen, så finns de på ebay att köpa.
Finns också både franska, spanska, tyska etc. Dock inte sett en svensk ännu.

Skriv ut pdf från Nikon hemsida.
Ungefär som det som länkats till tidigare alltså? :D
 

PeterSfa

Aktiv medlem
Ungefär som det som länkats till tidigare alltså? :D
Jag såg inga länkar eller kommentarer om ebay alternativet?
Och att det skulle finnas manual som app var felaktigt även om det var nära.

Förr fanns en länk som visade en adress där man kunde beställa en svensk orginalmanual.
Hittar inte den länken igen. Finns kanske en liten chans att den fortfarande går att beställa om man ringer dem.
 

afe

Aktiv medlem
Jag såg inga länkar eller kommentarer om ebay alternativet?
Och att det skulle finnas manual som app var felaktigt även om det var nära.

Förr fanns en länk som visade en adress där man kunde beställa en svensk orginalmanual.
Hittar inte den länken igen. Finns kanske en liten chans att den fortfarande går att beställa om man ringer dem.
Tänkte på länken till pdf som jag postade för några veckor sedan ...

 

PeterSfa

Aktiv medlem
Tänkte på länken till pdf som jag postade för några veckor sedan ...
Det är ett gott alternativ.
Men jag tror att många vill ha tag i en saknad original manual om de t.ex. köpt en begagnad kamera, bara för att det hör till en manual till kameran och inte i första hand för att de vill veta hur kameran fungerar.

Orginalmanueln är rätt för övrigt rätt torftig och ger bara något mer hjälp än det inbyggda hjälpsystemet.

Jag har själv inte orginalmanualen till min D300. Men skulle gärna få fatt i en trots att jag kan kameran utan och innan ;) En manual hör ihop med kameran helt enkelt och jag skulle gärna få tag i en som är tämligen orörd.
Därför jag vet att jag inte sett en svensk på Ebay ännu.
 

afe

Aktiv medlem
Jag tycker Nikon är den enda kameratillverkaren av de jag använt som har bra manualer, men det är förstås en smaksak :)

Vad TS vill ha manualen till framgår inte, så jag gissade att det var för att ta reda på hur kameran fungerar.
 

kunert

Aktiv medlem
Jag tycker Nikon är den enda kameratillverkaren av de jag använt som har bra manualer, men det är förstås en smaksak :)

Vad TS vill ha manualen till framgår inte, så jag gissade att det var för att ta reda på hur kameran fungerar.
Håller med dig!
Nu tror jag att Anna Karin har fått det hon önskade med hjälp av Peter.
Dessutom har pengarna gått till en välgörande fond!
En stor fjäder i hatten till båda två!
 
ANNONS