Annons

Colormunki ej flera skärmar?

Produkter
(logga in för att koppla)

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Som rubriken lyder så har jag köpt en Colormunki Photo för att profilera min bärbara dator och två externa skärmar. Tanken är sedan att även kunna gå vildare med utskrifterna.

Problemet jag stött på är att Colormunki Photo känner av alla tre skärmarna men verkar endast vilja profilera primärskärmen. När jag väljer någon av de andra skärmarna så kraschar programmet helt :(

Någon som har en idé om vad jag gör fel?

Så här ser uppställningen ut:

MacBook Pro, MacOs 10.9.5
Thunderbolt display är primärskärm

Ja, jag vet att det inte kanske är optimalt med HDMI till den tredje skärmen men det var enda sättet då den saknar DVI och VGA blir hemskt :(
 

Bilagor

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Suck, hittade att ColorMunki faktiskt INTE kan profilera flera bildskärmar under MacOs :(

Däremot så kunde man komma runt detta genom att bara profilera primärskärmen, stänga ned mjukvaran, byta primärskärm till nr 2, profilera nr2 (som primär) och likadant för skärm 3. Mer info finns här.

Så nu har jag två skärmar som ser likadana ut och den tredje som enbart körs via HDMI blev skitdålig, får behålla den till något som liknar de andra skärmarna. Förstår inte hur en profilering kan bli så konstig.
 

Bilagor

unoengborg

Aktiv medlem
Har du kollat att du kör senaste mjukvaran. Åtminstone Color Munki Photo under Yosemite fick uppdatering som fixade detta för ett tag sedan. Kan ju tänkas att de även fixade din version av MacOS och ColorMunki enhet
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Har du kollat att du kör senaste mjukvaran. Åtminstone Color Munki Photo under Yosemite fick uppdatering som fixade detta för ett tag sedan. Kan ju tänkas att de även fixade din version av MacOS och ColorMunki enhet
Som jag förstod på deras X-rites hemsida så är senaste version 1.1.1 vilken jag har installerad. Kontrollerade även om det fanns några nya uppdateringen, men det verkar som jag har senaste version installerad. I den länk jag bifogade i inlägg #2 så bekräftar X-rite (åtminstone som jag förstår det) att de känner till problemet och arbetar på en lösning, men än så länge finns ingen "fix" :(
 
ANNONS