Annons

Bästa PS kurserna på nätet?

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Har sysslat med PS ganska länge och utvecklat ett arbetsflöde som jag tycker fungerar bra för mig. Dels genom utbildning och dels genom träning i många år. Ibland känner jag dock att jag skulle vilja täcka de hål som jag har och även att få ett bättre grepp om mer avancerade tekniker och se vad för möjligheter det finns då jag kör i stort sett samma arbetsflöde hela tiden. Vet ju om moderskeppet tex men ibland när jag tittar på deras utbud så ser det inte så avancerat ut. Jag tar gärna en kurse där de börjar från grunden, men jag vill att möjligheten för mer avancerad redigering och kurs finns i samma forum också så man snabbt kan gå vidare.
Någon som har bra tips( får givetvis kosta en slant).
/Martin.
 

Cable guy

Aktiv medlem
PS-kurs

Jag använder Moderskeppets guld-version på nätet. Visserligen för enklare användning av Lightroom, men principen är bra. Jag vet inte hur den funkar på PS.

Du kan hoppa fram och tillbaka hur du vill mellan de olika avsnitten, så man blir inte låst på något sätt.
Det finns en provversion på 3 månader, så jag vill verkligen rekommendera att du testar den.
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Jag använder Moderskeppets guld-version på nätet. Visserligen för enklare användning av Lightroom, men principen är bra. Jag vet inte hur den funkar på PS.

Du kan hoppa fram och tillbaka hur du vill mellan de olika avsnitten, så man blir inte låst på något sätt.
Det finns en provversion på 3 månader, så jag vill verkligen rekommendera att du testar den.
ok, låter ju bra tycker jag. Skulle vilja höra från någon som gått igenom deras PS kurser ordentligt för att höra vilken nivå de fått ut av det:) men det verkar lovande.
/Martin.
 

easyrider

Aktiv medlem
Jag tycker att: https://www.creativelive.com

är bäst på online-undervisning.

Moderskeppet är kanon för nybörjare (inom ps ) men creative live är på en annan nivå. Inte så konstigt heller då Sverige är et litet land. Det som är bra med creative live är också att det är många grymma fotografer som håller workshops. Tyvärr kostar det en slant. Om det är bara en specifik tutorial i en specifik ps-teknik då skulle jag youtuba för att se vad du gillar. Vissa tutorials kan man prenumerera på för en relativ liten kostnad. Är ingen expert på detta men det är vad jag har kommit fram till när jag kollat på online kurser och tutorials.
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Jag tycker att: https://www.creativelive.com

är bäst på online-undervisning.

Moderskeppet är kanon för nybörjare (inom ps ) men creative live är på en annan nivå. Inte så konstigt heller då Sverige är et litet land. Det som är bra med creative live är också att det är många grymma fotografer som håller workshops. Tyvärr kostar det en slant. Om det är bara en specifik tutorial i en specifik ps-teknik då skulle jag youtuba för att se vad du gillar. Vissa tutorials kan man prenumerera på för en relativ liten kostnad. Är ingen expert på detta men det är vad jag har kommit fram till när jag kollat på online kurser och tutorials.

Tack för tipset. Sitter och kollar upp sidan nu. Just nu är det någon Live workshop jag fastnade i där dom pratar om att start upp som fotograf hehe, ganska intressant:) Me åter till PS kurserna, verkar ju lovande om dom har sådana här Live klasser till och med. Skulle kuna tänka mig att betala en slant så länge det är bra. Gillar verkligen Moderskeppets modell med att man kan gå igenom den som man vill och att allt finns där, men har också erfarenheten av att det verkar vaar lite för nybörjare.
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
youtub är grymt för att lära sig tips och tricks. Men det jag saknar är mer en heltäckande kurs där jag får allt från början men också mer in i workflow för mer avancerade tekniker så man känner sig mer säker om man står inför ett problem istället för att bara ha massa lösryckta recept i huvudet. Jag har lärt mig väldigt mycket den vägen men känner stundtals att jag saknar en gedigen bas att stå på och falla tillbaka på om man inte har ett recept som fungerar i alla lägen.
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Nice:) Såg just att dom hade en "PS week" på den sidan creativelive om någon vecka eller så. Där tar dom upp alla möjliga kurser gratis om man hoppar in och tittar, så man får en bra blick över vilka kurser man kan kolla vidare på sedan.
 

Apachi

Aktiv medlem
Ska bort imorgon och vara borta i 10 dagar framåt och känner att jag har tiden att verkligen sätta mig in i PS och/eller LR. Är det någon som har någon rekommendation om offline material man kan tanka ner innan? Jag kommer nämligen vara utomlands utan WiFi (merparten iaf) så hade varit skönt att gå igenom lite när man äntligen får semester och lite tid över. Helst gratis men kan även tänka mig att betala en mindre summa om det är värt det.
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Kan inte svara på om dom har nedladdningar där på Creative Live. Men kan verkligen rekomendera den sidan också efter att ha fått rekomendationen här. Köpte ganska omgående en avancerad kurs där som jag håller på att plöja igenom nu. Riktigt kul och bra.
/Martin.
 

moderskeppet

Aktiv medlem
Jag tänkte bara kort kommentera mitt eget (Moderskeppets) material.

Mina egna grundkurser är mycket riktigt för nybörjare. Men det som vi givit ut med Anders Jensen som Restaurering, Kreativ retusch, Modellretusch och Mästerjusteraren är faktiskt mer avancerat än det mesta som givits ut i världen, oavsett språk.

Du får dock scrolla lite för vi har rätt många kurser: http://guld.moderskeppet.se/kunskap/photoshop/

Annars brukar ett bra tips vara Ben Willmore. Han är en av de lärare som fortfarande mestadels undervisar på en avancerad nivå. Kolla hans Mastery-kurser: http://digitalmastery.com/products/

mvh Mattias
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Jag tänkte bara kort kommentera mitt eget (Moderskeppets) material.

Mina egna grundkurser är mycket riktigt för nybörjare. Men det som vi givit ut med Anders Jensen som Restaurering, Kreativ retusch, Modellretusch och Mästerjusteraren är faktiskt mer avancerat än det mesta som givits ut i världen, oavsett språk.

Du får dock scrolla lite för vi har rätt många kurser: http://guld.moderskeppet.se/kunskap/photoshop/

Annars brukar ett bra tips vara Ben Willmore. Han är en av de lärare som fortfarande mestadels undervisar på en avancerad nivå. Kolla hans Mastery-kurser: http://digitalmastery.com/products/

mvh Mattias
Tack Mattias och va fint att du svarade här.
Jag ska kolla in det också. Håller just nu på med Creative live kurserna som jag också tycker är rätt bra. Finns väldigt mycket material där för alla möjliga nivåer:)
 
ANNONS