Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvalitet på Canons fotopapper

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasGL

Medlem
Färghantering på skrivare är svårt, det vet jag. Därför har jag, efter att ha provat runt en hel del med olika papper och profiler, funnit mig i att min enkla Canonskrivare gör jobbet bra med orginalpatroner och det ganska dyra pappret Pro-Platinum PT-101. Har haft provutskrifter från Crimson att jämföra med och gillat läget.

Senast jag köpte samma papper var det ändrat. Jag gjorde en svart-vit utskrift, med mina gamla papper, och direkt efter en likadan med det nya (som är samma sort, bara ett nytt paket). Den senare fick en klar sepiaton.

Ska man finna sig i att det skiljer mycket mellan papper från olika batchar? (Eller var detta ett "måndagsexemplar")

Med vänlig hälsning, Jonas
 

ronny vervaart

Aktiv medlem
Färghantering på skrivare är svårt, det vet jag. Därför har jag, efter att ha provat runt en hel del med olika papper och profiler, funnit mig i att min enkla Canonskrivare gör jobbet bra med orginalpatroner och det ganska dyra pappret Pro-Platinum PT-101. Har haft provutskrifter från Crimson att jämföra med och gillat läget.

Senast jag köpte samma papper var det ändrat. Jag gjorde en svart-vit utskrift, med mina gamla papper, och direkt efter en likadan med det nya (som är samma sort, bara ett nytt paket). Den senare fick en klar sepiaton.

Ska man finna sig i att det skiljer mycket mellan papper från olika batchar? (Eller var detta ett "måndagsexemplar")

Med vänlig hälsning, Jonas
beror på skrivarn,om den klarar rena svartvita utskrifter(svarta å grå patroner)dom enklare brukar skriva ut med färgstick.lycka till med utsrifterna /Ronny.
 

JonasGL

Medlem
beror på skrivarn,om den klarar rena svartvita utskrifter(svarta å grå patroner)dom enklare brukar skriva ut med färgstick.lycka till med utsrifterna /Ronny.
Tack Ronny,
Nu var det dock exakt samma skrivare, färgpatron, bild, profil och tid på dygnet. Jag skrev ut många bilder med samma ton, och sedan tog pappret slut och jag bytte. Eftersom jag fortsatte med samma papper (men inköpt senare) förväntade jag mig ingen skillnad.

/Jonas
 
ANNONS