Annons

Ersättning vid foto till kommersiell blogg

Produkter
(logga in för att koppla)

sam78

Medlem
Är det någon som kan ge en uppskattning vad jag kan ta betalt för ett återkommande fotouppdrag för en kommersiell blogg. Bloggaren vill ha ca 30 träningsbilder/månad tagna vid ett och samma fototillfälle. Osäker på antalet besökare/månad, men det handlar inte om Sverige-topp-10 direkt. Men absolut inte någon "hobbyblogg" heller. Bloggaren håller till i Stockholm/Mälardalen om det nu spelar någon roll med tanke på det digitala formatet som bilderna ska användas till :)
 

henrik85

Aktiv medlem
Är det någon som kan ge en uppskattning vad jag kan ta betalt för ett återkommande fotouppdrag för en kommersiell blogg. Bloggaren vill ha ca 30 träningsbilder/månad tagna vid ett och samma fototillfälle. Osäker på antalet besökare/månad, men det handlar inte om Sverige-topp-10 direkt. Men absolut inte någon "hobbyblogg" heller. Bloggaren håller till i Stockholm/Mälardalen om det nu spelar någon roll med tanke på det digitala formatet som bilderna ska användas till :)
Jag har tyvärr inget svar, bara mer frågor.

30 bilder/mån, gäller det en gång eller är det något som sträcker sig längre?
Jag menar det borde ju bli ett annat pris då, om man "prenumererar" på 39 bilder/mån.
 

henrik85

Aktiv medlem
Tanken är att det ska rulla på med 30 bilder/mån.
Ja 30 menade jag men skrev 39.

Detta är ju den eviga diskussionen egentligen. Vad anser du att dina bilder är värda/tiden du spenderar etc?
Kan du vinna något på detta samarbete? Kanske kan detta leda till fler jobb?
 

ErlandH

Aktiv medlem
Det låter ju (inklusive efterarbete) som ungefär en dags arbete i månaden, så då är det väl bara att fundera på vad din arbetstid kostar. Lite rabatt eftersom det är ett fast, återkommande jobb.
 
ANNONS