Annons

Någon som provat Bestcanvas?

Produkter
(logga in för att koppla)

aasaboe

Aktiv medlem
Jag håller på att beställa litet utskrifter och passar på att prova olika leverantörer på samma gång. Om det handlar om bästa kvalitet vet jag vilka jag ska vända mig till, men ibland kan lågt pris och trots det vettig kvalitet också vara ett alternativ.

Jag hittade Bestcanvas.se som just nu har ordentligt låga priser. Naturligtvis skriver dom att det är högsta kvalitet också... Är det någon här på FS som provat att beställa därifrån? I så fall, hur blev resultatet?
 

Rapsbollen

Aktiv medlem
Jag håller på att beställa litet utskrifter och passar på att prova olika leverantörer på samma gång. Om det handlar om bästa kvalitet vet jag vilka jag ska vända mig till, men ibland kan lågt pris och trots det vettig kvalitet också vara ett alternativ.

Jag hittade Bestcanvas.se som just nu har ordentligt låga priser. Naturligtvis skriver dom att det är högsta kvalitet också... Är det någon här på FS som provat att beställa därifrån? I så fall, hur blev resultatet?


Jag har gjort en del bilder där. Resultatet är mycket varierande. De gånger jag inte varit nöjd har det inte varit några problem med att få nya bilder
 

Heinz.Rankovic

Ny medlem
Jag har gjort en del bilder där. Resultatet är mycket varierande. De gånger jag inte varit nöjd har det inte varit några problem med att få nya bilder

Jag har provat vid ett tillfälle och då beställde jag tre olika tavlor, två var bra. Jag fick skicka tillbaka en som hade blivit färgad av en annan då de inte var helt skyddade från varandra. Det var inga problem att få en ny men då denna kom var det stor färgskillnad mot den första så jag tar ny kontakt med dom och skickar nya bilder så de ser skillnaden, jag ber samtidigt om att de denna gången ska göra den i nästa storlek större och att jag är villig att betala för den om de inte bjuder på detta som plåster på såren då jag har fått 2 defekta tavlor. Jag får till svar att det inte går att ändra, jag erbjuder mig att skicka in på nytt och en massa andra möjligheter men det blir konsekvent nej. Ny tavla kommer som är ett mellanting mellan den korrekta fast färgade och den andra. Det slutar med att jag sätter upp den första missfärgade tavlan.
 

aasaboe

Aktiv medlem
Tack Rapsbollen och Heinz!

Det blir ingen beställning där, nä... Nåja, att tro på någon form av kvalitet när en 40x60cm canvas uppspänd och klar på ram kostar 119:- är naturligtvis naivt. Dessutom lämnar dom 10% om man beställer i dag. Blir inte mycket över till gott arbete där nä.

Det är ju helt klart så att om man vill ha kvalitet i hela kedjan från kamera och tillbehör över bildskärm till utskrift så kostar det. Hela vägen ;-) Och ingenting konstigt med det, alla uttrycken "Om det låter för bra för att vara sant..", "Man får vad man betalar för", "Smakar det så kostar det" är ju grundade på erfarenheter.

Jag håller mig till de litet dyrare alternativen. Det blir färre utskrifter men också färre besvikelser, säger livserfarenheten mig ;-)
 

jonas.akesson

Aktiv medlem
Canvas

Jag har använt CanvaPicasso är nöjd med dem. Bra pris, snabb leverans och bilderna är bra även om jag inte är någon expert.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
BestCanvas kanske har bättrat sig sedan 2015, men jag tycker i alla fall att de har presterat bra. Har fått 7 st 40x60 canvas levererade och samtliga har anlänt hela. De var packade i samma "stötsäkra" kartong och varje tavla var inslagen i två varv papper. Tavlornas luminans stämmer med bilderna som använts (Fujifilm måste jag ljusa upp 0,5-0,75 steg för att det ska stämma). Färgerna stämmer också väldigt bra, jag är nöjd.
Materialet känns mer som vaxduk, och det är inte kilram, men de kostade 249 kr styck. Jag ska ändå inte känna på duken, jag ska titta på den. Första två tavlorna beställde jag för att testa, och de gick bara på typ 109 kr/ st, jag vet inte om det var något prova på - erbjudande.
Köp inte "monteringskitet", det består av två hängare, några skruvar och en bit snöre. Detta kostar 30 spänn. För det får man säkert 20 sådana satser på Clas Ohlson.
Jag kommer antagligen att fortsätta med deras "canvas" som t ex födelsedagspresenter.

Det är skitirriterande att de levererar med UPS, som kräver att man är hemma. jag har kommit runt det med att jag bor i hus, och att de således lagt paketen i carporten på mitt ansvar. De litar säkert inte på att PostNord kan leverera hela och rena paket (med rätta).
 
ANNONS