Annons

Dela bilder på nätet

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan67

Aktiv medlem
Hej !

Jag brukar släpa med mig kamerautrustningen på grabbens alla handbollsmatcher och nu vill resten av föräldrarna gärna se bilderna. Finns det någon tjänst på nätet som ni rekommenderar där man lätt kan ladda upp bilder och dela via en länk. Helst lösenordskyddat?

Tack !

Johan
 

Fstop

Aktiv medlem
Tumblr. Om du först skapar ett tumblr-konto kan du sedan skapa undergrupper (med eget namn/url) som kan vara lösenordskyddade. Gratis och busenkelt.

Det finns även inställningar i tumblr som nekar sökbarhet och delbarhet etc.
 

stinneli

Aktiv medlem
inloggning för olika kunder

På t.ex. Jalbum, kan man ha olika inloggning för olika kunder så de inte kan se varandras bilder? Tänker mig för bröllopsfoto o.dyl.
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Här på fotosidan kan man köpa guld medlemskap och då få en snygg portfolio, och i den kan man lösenordsskydda mappar.. sen har man ju en snygg portfolio också till sina andra bilder. Jag har det, är "guld"värt.

Fast finns ju simplare och kanske bättre sätt om man bara vill dela med sig till några stycken. Men ett tips iaf.
 

lasse-p

Aktiv medlem
Varför lösenord ?

Dropbox, funkar bra och du kan dela länk så att bara de med rätt länk ser bilderna.

Pixieset. Snyggt och bra och enkelt. Du kan sätta password, stänga av download etc
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Jag gör det så enkelt att jag använder Instagram. Har ett privat konto där bara tjejerna i döttrarnas lag släpps in som följare. Och deras föräldrar.
Jag har också en webserver hemma (en NAS) med ett gratis-script från https://sye.dk/sfpg/ för att lätt underhålla ett bildgalleri.
Dock är det Instagram-publiceringen som utan konkurrens är mest uppskattad av spelare och föräldrar.

Petter...
 

lasse-p

Aktiv medlem
Jag gör det så enkelt att jag använder Instagram. Har ett privat konto där bara tjejerna i döttrarnas lag släpps in som följare. Och deras föräldrar.
Jag har också en webserver hemma (en NAS) med ett gratis-script från https://sye.dk/sfpg/ för att lätt underhålla ett bildgalleri.
Dock är det Instagram-publiceringen som utan konkurrens är mest uppskattad av spelare och föräldrar.

Petter...
Inte skulle du lägga upp flera hundra bilder från en match på Instagram ?
(om du fotat och vill dela med dig av bilder)
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Inte skulle du lägga upp flera hundra bilder från en match på Instagram ?
(om du fotat och vill dela med dig av bilder)
Nä, på insta blir det highlights. Kanske tjugo bildet från en match. Det verkara vara ungefär vad de klarar av att bläddra igenom. Försöker få med åtminstone en per spelare så att alla får sitt.

Petter...
 

martinot

Aktiv medlem
Annars finns också Flickr. Album kan göras privata och delas med en speciell länk.
Medhåll om Flickr. Finns ju tusen lösningar på detta. Många mycket mer komplexa, många som kostar pengar, och många som är allt för simpla och inte kan göra detta (tex Instagram), och många som inte är lika väl anpassade för foto (Dropbox, OneDrive, etc).

Har man inga mer specifika krav så skulle jag säga att Flickr kan vara en god start att kika på.
 

Fröken Fräken

Aktiv medlem
Har den även lösenordsskyddade gallerier så man skulle kunna använda det som bildvisning till en kund? Kollade runt på deras websida men hittade inte så mycket info.
Besvarar min egen fråga. Gallerierna är lätta att sätta ihop och kan delas lösenordsskyddade. Med eller utan kommentarfunktion, nedladdningsfunktion mm från den som tittar.
 
ANNONS