Annons

Var får jag tag på produkter att sälja till mina kunder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kaylin

Medlem
Jag håller på att sätta mig in i allt va eget företag heter inom foto och jag har funderar och googlat men kommer ingenstans. Så det jag undrar..Jag vill ju kunna erbjuda mina kunder olika paket med finare produkter, men var får jag tag på dem??
Vill ju inte beställa från samma ställe där privatpersoner kan köpa sina egna produkter.
Var tar jag vägen? Hoppas nån kan hjälpa mig med det här och ge lite olika förslag på hur man går till väga.
 

Kjell Andersson

Aktiv medlem
Skall du starta eget med försäljning av fotoprylar?

I så fall bör du kontakta generalagenten eller tillverkaren för de varor du skall sälja. Det är dock inte troligt att du kan konkurrera prismässigt med de stora som har helt andra inköpskanaler och avtal.
 

Kaylin

Medlem
Jag tänkte på ex dragspelsalbum, lite finare album förpackade i fina boxar. Har ni några exempel på bra leverantörer. Crimson?
 

Kaylin

Medlem
Skall du starta eget med försäljning av fotoprylar?

I så fall bör du kontakta generalagenten eller tillverkaren för de varor du skall sälja. Det är dock inte troligt att du kan konkurrera prismässigt med de stora som har helt andra inköpskanaler och avtal.


Jag är bara ute efter i vad jag ska leverera mina bilder till mina blivande kunder. Vill kunna erbjuda vissa produkter, men tänkte mer på om man har ett samarbete med ett företag eller om man köper produkterna till självkostnadspris, monterar ihop allt och säljer dyrare.
Hur hittar man de där lite finare produkterna som inte finns tillgängligt för alla att köpa?
Tex de vanliga som fujifilm, smartphoto, ica foto mm Den reklamen ramlar ju ner i allas brevlådor nuförtiden
 

Kaylin

Medlem
Tack så mycket, ska in o kika. Om det är nån mer som har nån sida som ni rekommenderar så får ni gärna höra av er. Tas tacksamt emot =)
 

snap01

Aktiv medlem
Lundeby säljer till företag/fotografer där kan du hitta allt från enklare album till dyrare. Där finns även tackkort o allt som du kan tänkas behöva. Om du bifogar logga etc så kan du märka dina album/tackkort osv.
 
ANNONS