Annons

Gemensam "landningssida" på sajt

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag har under några år haft en sajt på en subdomän. Den är hyfsat inarbetad och ligger ganska högt i Googles ranking. Nu har jag bytt domänadress och webbhotell. Den gamla domänen finns kvar men helt utan innehåll. Frågan är om jag kan göra något så att de som klickar på sökträffar i Google som leder till gamla adresser hamnar på en gemensam sida som hänvisar till den nya sajten?

T.ex. klick på en sökträff som leder till www.minadress.se/undersida/bildgalleri32 ska leda till www.minadress.se/sajtenharflyttat iställer för en felsida med "Bad Gateway".
 
Ändra din "404 File Not Found" sida.
hur du gör beror lite på vilken plattform du använder.
Borde vara ganska lätt att googla.
 

erro.se

Aktiv medlem
Gör en redirect på din gamla sida som skickar användaren vidare till den nya. Antingen direkt, eller med en liten info om att sidan flyttat och med en klickbar länk som efter ett par sekunder dessutom automatiskt skickar besökaren till den nya sidan.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Gör en redirect på din gamla sida som skickar användaren vidare till den nya. Antingen direkt, eller med en liten info om att sidan flyttat och med en klickbar länk som efter ett par sekunder dessutom automatiskt skickar besökaren till den nya sidan.
Sidorna, om jag hittade rätt, verkar ligga hos Binero och det går att göra en 301 direkt från kontrollpanelen. Jag har dock inte testat funktionaliteten på det hela.
 

Bilagor

ANNONS