Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom cc 2015

Produkter
(logga in för att koppla)

mjoensson

Medlem
Hej.
Jag undrar om det är fler som har problem att starta det nya LR som Adobe har släppt för några dagar sedan, i mitt fall så vill programmet inte starta det händer inget.

Mvh Marcus
 

Deblenh

Aktiv medlem
Det kallar jag bugg. Dåligt att inte åtgärda det då alla verkar ha problem. Men lättlöst när man vet! :)
 

MangeNikon

Aktiv medlem
Har inte ditt problem. Däremot går lightroom oerhört trögt efter uppdatering. Men har ett par år gammal iMac men dock utökat ram minne. Dock irriterande långsamt.
 

Poteta

Aktiv medlem
Jag hade samma problem, fick hjälp på Adobes egna forum. Hade samtidigt problem med GTA V så jag tog för givet att det var datorn som spökade men det var en ren tillfällighet att båda programmen strulade samtidigt.
 

MangeNikon

Aktiv medlem
Panorama funktionen fungerar fantastiskt bra. Väldigt lätt.

Däremot tycker jag HDR funktionen fungerar sämre. Jämförde resultatet med det som blev med fantastiska HDR programmet Photomatix PRO. De färdiga bilderna får inte alls samma sting och skärpa i HDR funktionen i Lightroom.
 

the-mobe

Aktiv medlem
Panorama funktionen fungerar fantastiskt bra. Väldigt lätt.

Däremot tycker jag HDR funktionen fungerar sämre. Jämförde resultatet med det som blev med fantastiska HDR programmet Photomatix PRO. De färdiga bilderna får inte alls samma sting och skärpa i HDR funktionen i Lightroom.
HDR i lightroom gör ingen tone maping som photomatrix gör.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Är den alltså gjord helt i LR?
Tyvärr inte. Den är grundredigerad i LR och dynamiken har pressats där. Den har tonmappats i Nik Color Effex.

Här är ett test av LR6 panoramafunktion. Tog ett av de svåraste motiv jag kunde tänka mig gällande att få ihop den. Jag jämför då PTGui, ICE och PS som också går bet på många av mina liknande panorama,

https://www.facebook.com/184494364923031/photos/a.185114071527727.39769.184494364923031/873976155974845/?type=1&theater

/Stefan
 

afe

Aktiv medlem
Rätt snyggt var det i alla fall, och jag använde den som exempel i annan tråd där folk tyckte att LR:s HDR var rena skämtet - hoppas du ursäktar ;)
 

afe

Aktiv medlem
Tyvärr inte. Den är grundredigerad i LR och dynamiken har pressats där. Den har tonmappats i Nik Color Effex.

Här är ett test av LR6 panoramafunktion. Tog ett av de svåraste motiv jag kunde tänka mig gällande att få ihop den. Jag jämför då PTGui, ICE och PS som också går bet på många av mina liknande panorama,

https://www.facebook.com/184494364923031/photos/a.185114071527727.39769.184494364923031/873976155974845/?type=1&theater

/Stefan
Har du den i större storlek nånstans? Den känns nästan 3D i den där storleken :) Helst för att visa folk som inte har FB också ...
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Rätt snyggt var det i alla fall, och jag använde den som exempel i annan tråd där folk tyckte att LR:s HDR var rena skämtet - hoppas du ursäktar ;)
Absolut inte. Äkta HDR är detta anser jag. Detta är kan man säga är en som att äga en super Sony.sensor och sedan redigera vidare i LR för att rädda enorma skillnader mellan hög och lågdagrar med bibehållen ISO100 kvalitet.

/Stefan
 

afe

Aktiv medlem
Det är ju inte så lätt (för mig) att se om stjärnorna sitter rätt, men i övrigt ser det ju finfint ut. De som klagar lär väl dock fortsätta med det ...
 
ANNONS