Annons

Rimligt pris 6D

Produkter
(logga in för att koppla)

ikaros50

Medlem
Vad är rimligt att begära- förvänta sig att få för en Canon 6D uttagen 201306, knappt 5000 exponeringar, i extremt bra skick?
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
Har samma funderingar då jag ev skall sälja mitt hus pga att jag börjar ett jobb där jag i jobbet får tillgång till en 6D.

Jag har en priside om ca 10.000 kr

sen är det ju det här märkliga fenomenet med att man skall ha med kartong och allt som följer med kartongen osv, fattar inte varför det har blivit en grej med kartongerna?
 

Pocca

Aktiv medlem
Har samma funderingar då jag ev skall sälja mitt hus pga att jag börjar ett jobb där jag i jobbet får tillgång till en 6D.

Jag har en priside om ca 10.000 kr

sen är det ju det här märkliga fenomenet med att man skall ha med kartong och allt som följer med kartongen osv, fattar inte varför det har blivit en grej med kartongerna?
Lättare att fakea kvitto men svårare med kartong och tillbehör. Anar att köpare känner sig tryggare ang stöldgods.
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
Lättare att fakea kvitto men svårare med kartong och tillbehör. Anar att köpare känner sig tryggare ang stöldgods.
att man skall ha kvitto är jag med på men det här med kartongerna tror jag kan ha o göra med att prylarna skall kännas mindre begagnade, "nästan" som nya om man får dem liggandes i sina plastpåsar i kartongerna, nästan som om den man köper grejerna av har haft dem liggandes i kartongerna hela tiden och knappt ens använt dem.... ha ha ha
 

martinot

Aktiv medlem
Jag var ytterst nära att köpa ett komplett 6D kamerapaket* nytt för 9990.- i början av året ifrån Cyberphoto, men avstod i sista stund - trots det väldigt lockande priset.

Detta då jag redan var inne på ett D750 som förstahus och inte ville ha ett inkompatiblet system som andrahus/backuphus (blev ett nytt Nikon D610 för exakt samma pris ett halvår senare, också det på kampanj hos Cyberphoto).

Detta sagt, så sparar alltid på kartongerna till alla mina kameraprylar (oavsett om det är Canon eller Nikon), då jag kanske får nytta av de om jag någon gång byter in eller säljer någon del.

De kan även vara bra att ha om det blir något framtida problem och man vill använda sin försäkring.

Lycka till!

* Kamerapaket
Canon 6D(n)
Canon EF 24-105/3,5-5,6 IS
Wacom Intous Pro Medium
Adobe CC Photo (1 år)
 
ANNONS