Annons

Feedback på ebay, sanna?

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
För några veckor sedan köpte jag en NAS-enhet på www.ebay.co.uk som såldes som Buy it now med ett uppgivet fraktpris till Sverige. Jag betalade via PayPal och efter ett par dagar skrev säljaren att han gjort ett misstag beträffande frakten. Han ville ha mer betalt, minst 5 GBP. Jag vägrade naturligtvis eftersom han hade satt ut annonsen själv, uppgett ett fast pris och angett fraktpris som var beroende på destination, Sverige i mitt fall.

Efter ca fyra dagar kom det ett mail att varan var skickad och jag fick ett Tracking number. Under den kommande veckan kunde jag följa paketet lite grovt, tid och plats för paketets inlämning och, senare, tid när det låg hos speditören för vidaresändning till utlandet. Sedan hände inte något på ett par dagar varefter jag fick ett mail att ordern var cancelled och mina pengar återbetalda. Jag blev naturligtvis sur och skrev ett negativt omdöme om säljaren men efter mycket tjat från säljaren ändrade jag detta till neutralt.

Nu har plötsligt även det neutrala omdömet försvunnit från säljarens feedbacklista. Jag frågar mig då om man kan lita på ebays omdömen? Är det vanligt att omdömen tas bort? Då faller ju hela iden och det går inte att lita på om en säljare är seriös eller inte.
 
ANNONS