Annons

Räntefri avbetalning i Stockholm/nätet?

Produkter
(logga in för att koppla)

walkingthecamera

Aktiv medlem
Har koll på min ekonomi, men vill på grund av andra orsaker delbetala min framtida nya utrustning. Några rekommendationer på var i Stockholm eller på nätet jag kan finna upp till 6-12 månaders räntefri delbetalning?

Har fast jobb och bra lön och är prickfri, dock saknar jag historik i detta avlånga land. Då mitt köp kommer att gå uppemot 15k är Klarna och liknande (även om de erbjuder räntefri kampanj) uteslutet, då dessa kräver uppbyggd historik från sina tjänster.
 

SportSkjutaren

Aktiv medlem
...
Har fast jobb och bra lön och är prickfri, dock saknar jag historik i detta avlånga land.
...
Då Svenska företag är tvingade av gällande lagstiftning.
Att göra en ordentlig kreditprövning. Även på räntefria avbetalningar.
Så innebär det i praktiken att det är väldigt svårt att få denna typ av avbetalning om du inte har inkomster i Sverige som är registrerade av Skatteverket.
De inkomster som Skatteverket registrerar är en mycket viktig del i den kreditprövning som görs.

Mer läsning finns här:
http://www.konsumenternas.se/lana/olika-lan/om-bolan/sa-fungerar-ett-lan/kreditprovning

Samt här:
https://advisa.se/kreditvardighet/
 

walkingthecamera

Aktiv medlem
Så innebär det i praktiken att det är väldigt svårt att få denna typ av avbetalning om du inte har inkomster i Sverige som är registrerade av Skatteverket.
De inkomster som Skatteverket registrerar är en mycket viktig del i den kreditprövning som görs.
Det framgick inte av mitt inlägg, men jag har fast tillsvidareanställning i Sverige. Har dock varit utvandrad sedan det år jag fyllde 18 (11-12 år sedan) och saknar därför kredithistorik här. Klarna kräver historik hos dem själva.

Ser dock ut som att Cyberphoto och Fotokungen inte använder Klarna och erbjuder räntefri delbetalning till en början. Ska prova dessa. Tack för det utförliga svaret!
 

Mozo

Avslutat medlemskap
Det framgick inte av mitt inlägg, men jag har fast tillsvidareanställning i Sverige. Har dock varit utvandrad sedan det år jag fyllde 18 (11-12 år sedan) och saknar därför kredithistorik här. Klarna kräver historik hos dem själva.

Ser dock ut som att Cyberphoto och Fotokungen inte använder Klarna och erbjuder räntefri delbetalning till en början. Ska prova dessa. Tack för det utförliga svaret!
Scandinavian Photo erbjuder Handelsbanken Finans.

mvh
Christer
 
ANNONS