Annons

En plattform för flera fotografer

Produkter
(logga in för att koppla)

Invoid

Ny medlem
Hej,

Jag vet inte om denna tråd hamnar rätt nu, men jag hoppas ni kanske kan hjälpa mig med lite idéer.

Jag är på jakt efter en plattform som kan användas av flera fotografer samtidigt. Låt oss säga att vi är fyra fotografer som skall arbeta under ett gemensamt namn, men att vi vill fortfarande kunna sälja vårt material separat.

Köpa programvara eller molntjänst spelar inte så stor roll. Bör finnas möjlighet att kunna modifiera utseende, kategorisera baserat på olika fototillfällen etc. Självklart måste det även finns en köpfunktion.

Någon som känner till något stocksystem, CMS, galleri eller liknande som skulle kunna fungera för ändamålet?

Tacksam för all input.

Mvh
Mattias
 

gunnargren

Aktiv medlem
Är helt inte helt säker på vad du är ute efter. Ska det vara en komplett webbshop för att sälja printer, eller är ni mer ute efter en gemensam hemsida med olika ingångar?

Jag använder Squarespace för min sida jonasfotograf.se, och precis som alla andra CSM går det alldeles utmärkt att skapa flera sidor, portfolioarkiv osv osv. Det kostar ca 90 kr/mån och då hostar dom er hemsida också, men ni kan använda ert eget domännamn.
 

Invoid

Ny medlem
Stort tack för era svar.

Wordpress har jag använt för soloarbete, och det har fungerat OK. Men jag är inte så sugen på att använda det inom detta projekt. Det är lite för mycket plugins att hantera och nya säkerhetshål som dyker upp titt som tätt.

Squarespace ser intressant ut. Det ska jag kolla vidare på.

För att ge lite mer information så kan det tex handla om tre fotografer gemensamt täcker ett event från flera olika vinklar. Bilderna från de olika eventen vill vi kunna presentera på en sida under tex kategorier. Bilderna från alla fotografer listas gemensamt under samma event, men vid en ev försäljning så bör intäkten tillfalla fotografen som tagit bilden.

* alla fotografer bör ha egna användare
* webbshop är ett krav
* printalternativ vore trevligt

Än en gång, tack för er input.

Mvh
Mattias
 
ANNONS