Annons

Professionell videokamera för liveström

Produkter
(logga in för att koppla)

TommieL

Ny medlem
Hej!

Jag är lite av en rookie när det kommer till professionell videoutrustning, men har tidigare såväl spelat in, redigerat som liveströmmat video. Dock då med antingen en systemkamera (vars stöd för liveströmmar är något begränsat) eller webbkameror. Resultatet har fungerat men nu är jag ute efter något mer.

Jag hoppas på att kunna hitta en HD-kamera av någorlunda bra kvalité som fungerar smidigt att ta in i en dator och Wirecast och sända live på exempelvis Twitch. Fram tills nu har jag tittat in kameror med HD-SDI och Firewire-utgångar, tänk Sony FX1 eller Sony Z1U. Alltså något som på eBay finns för mellan drygt fem- och tiotusen kr.

Är det någon kamera ni vet var populär (eller är populär för den delen) för några år sedan, men som ända fungerar som en oerhört bra grund till en riktigt bra produktion? Jag är förvirrad i landskapet av tusentals kameror och kan gott tänka mig att någon här är alert. Allra helst skulle jag vilja få tag på en modell som gör att jag kan köpa in tre st likadana kameror för max 25 tkr.

Tack för svar!
 
ANNONS