Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur gör man en riktigt bra fotobok?

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Är väldigt sugen på att dra igång ett projekt. En riktigt fin och bra fotobok har jag länge haft som en ide i huvudet.
Har gjort det förut, fast då bara med random naturbilder mest för att få göra en fotobok liksom.

Fortfarande är det natur och landskap som jag fotar så det det blir ju en bok med dessa bilder.
Problemet/utmaningen nu är ju hur jag ska tänka för att det inte bara ska bli en fotobok med random naturbilder från arkivet.
Är det ett måste med en röd tråd? eller räcker det faktiskt med natur och landskapsbilder från både kusten och i skogen och lite överallt så länge bilderna är bra? Eller är det nästan alltid bättre med en röd tråd? Vad för röda trådar i så fall? BARA bilder på berg till exempel? eller BARA bilder från ett och samma ställe? eller något annat?

En dröm vore ju givetvis att få till en såpass bra bok så man kan sälja till i alla fall släkt och vänner samt kanske någon enstaka person som "gillar" min foto-facebooksida.

tycker inte jag hittar så mycket info just om hur man bygger upp en bra fotobok med bilder och hur man väljer bilder och vad för typ av röd tråd och så.

Tar mer än gärna emot tips här, kanske det är någon som gjort någon riktigt bra fotobok och kanske till och med fått sålt en del?
 
ANNONS