Annons

Fota utan minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

gottne

Aktiv medlem
Kamera Nikon Coolpix S9700.
Jag tog några bilder med den kameran, av misstag utan minneskort. Kameran fungerade som om kortet satt i. Jag har också en Nikon Coolpix P900, den varnar när kort saknas. Min fråga: går det ändå ta fram de bilder jag knäppte utan kort?
Tack för svar på förhand
 

martinot

Aktiv medlem
Trist! :(

Precis som Bäck säger ovan så går det inte att få tillbaka foton som aldrig sparats ifrån början (däremot så kan man ibland få tillbaka foton ifrån minneskort som raderats eller snabbforaterats).

Däremot, även om jag inte är så duktig på Nikons kompakter (har i hela mittt digitala liv enbart kört med Canons kompakter) så kan det finnas en inställning i menyerna som förhindrar detta misstaget till nästa gång.

Leta efter något som eventuellt heter något i stil med "Fotografera utan minneskort" och ställ in det på "Nej". Då slipper du iaf att riskera att göra om detta misstaget en gång till (lätt hänt).
 

Per Dahlgren

Aktiv medlem
Det finns internminne

Jovisst!
Det finns ca 329 MB inbyggt minne på den kameran om används om det inte finns något minneskort.

Från manualen:
Internminne och minneskort
Kameradata, inklusive bilder och filmer, kan sparas antingen i kamerans internminne eller på ett minneskort. Ta först ut minneskortet om du vill använda kamerans internminne.
 

MichaelB

Aktiv medlem
Jovisst!
Det finns ca 329 MB inbyggt minne på den kameran om används om det inte finns något minneskort.

Från manualen:
Internminne och minneskort
Kameradata, inklusive bilder och filmer, kan sparas antingen i kamerans internminne eller på ett minneskort. Ta först ut minneskortet om du vill använda kamerans internminne.
Oj
Det hade jag glömt att det fortfarande finns kameror som har inbyggt minne.
Men då borde väl TS sett korten om han trycker på bildvisningsknappen.
 

gottne

Aktiv medlem
Jag tackar er för engagemanget, jag ska kolla upp allt ni skrivit. Datorn har strulat ett par dygn.
 
ANNONS