Annons

Hur tar jag nästa steg?

Produkter
(logga in för att koppla)

ForsPhotos

Aktiv medlem
Hej!
Jag är en 17 årig gymnasieelev med inriktning Estetetik och Media som mer eller mindre alltid har haft ett intresse för fotografering men har inte först än nu börjat försökt att faktiskt göra någonting av det. Det jag har som dröm skulle vara att få kunna leva på att frilansa som fotograf (porträtt-, event- och produkt -bilder) men har nu gjort så mycket som jag kan utan att ta "nästa steg". Det jag menar är att jag nu vill försöka nå ut till folk och låta dom upptäcka mig för eventuella jobb.
Jag har en hemsida ( http://forsphotos.jimdo.com , kommer inom dom kommande dagarna att betala för att få bort ".jimdo" i adressen) där jag lägger ut och updaterar hyfsat regelbundet med mina egna bilder. Dock är det nästan bara olika naturbilder och jag skulle jättegärna få tillfälle att ta mer porträtt (eller ja helt enkelt breda ut mitt område lite istället för bara natur).

Så det jag funderar över är hur kan jag tänkas gå till väga för att "nå ut" till folk, och dessutom få någon att bli intresserad av en 17 åring när det redan finns "proffessionella" där ute som säkert kan göra samma sak (och i vissa fall kanske även bättre än mig)?

Det jag har funderat på är typ att lägga ut annons på blocket och erbjuda mina tjänster på det sättet, eller kanske gå personligen till mindre butiker/ställen och höra sig för på det sättet om dom behöver reklam/andra bilder på sin verksamhet. Men förutom det så har jag inte så många idéer, kanske ni har det?


Edit: Jag håller just nu på med en broschyr/infoblad åt min mammas företag som snart är klar och eventuellt funderar på att också lägga upp den på hemsidan i en ny tab som exempel på vad jag kan göra förutom fotografering. Eller är det bättre att fokusera på fotograferingen kanske?
 
Senast ändrad:
ANNONS