Annons

Offlineproblem Epson 3880

Produkter
(logga in för att koppla)

Garkast

Medlem
Efter ett par år med problemfria utskrifter så har min Epson Stylus Pro 3880 plötsligt börjat krångla. Den står som offline och det hjälper inte att jag botar om dator, skrivare eller Telia-gatewayen som den är uppkopplad över.
Jag har avinstallerat skrivaren och lagt in den igen - men den är fortfarande offline.
Jag installerade den via USB och fick igång den. Men kapaciteten då verkan inte räcka till?, då den stannade mitt i en utskrift.
Nån som har något tips? Går detta att komma till rätta med eller är det troligt att skrivaren är trasig?
Mvh Per
 

Smw

Aktiv medlem
Efter ett par år med problemfria utskrifter så har min Epson Stylus Pro 3880 plötsligt börjat krångla. Den står som offline och det hjälper inte att jag botar om dator, skrivare eller Telia-gatewayen som den är uppkopplad över.
Jag har avinstallerat skrivaren och lagt in den igen - men den är fortfarande offline.
Jag installerade den via USB och fick igång den. Men kapaciteten då verkan inte räcka till?, då den stannade mitt i en utskrift.
Nån som har något tips? Går detta att komma till rätta med eller är det troligt att skrivaren är trasig?
Mvh Per
Hej !

Kanske ...
https://www.dpreview.com/forums/thread/2991447

//MW
 

Garkast

Medlem
En fast IP-adress alltså? Ngt att klura på om det går att få till med mina måttliga kunskaper i ämnet.
Men absolut värt att försöka - jag griper efter halmstrån!
Tack!
 

Swarten

Ny medlem
Efter ett par år med problemfria utskrifter så har min Epson Stylus Pro 3880 plötsligt börjat krångla. Den står som offline och det hjälper inte att jag botar om dator, skrivare eller Telia-gatewayen som den är uppkopplad över.
Jag har avinstallerat skrivaren och lagt in den igen - men den är fortfarande offline.
Jag installerade den via USB och fick igång den. Men kapaciteten då verkan inte räcka till?, då den stannade mitt i en utskrift.
Nån som har något tips? Går detta att komma till rätta med eller är det troligt att skrivaren är trasig?
Mvh Per
Hej,

Med USB får skrivaren full kapacitet, skulle tro att problemet ligger någon annanstans. Har du nyligen uppdaterat ditt operativsystem på datorn? Har du senaste firmware i skrivaren?

Har du inte fast IP adress bör du absolut sätta det så du ej får en IP-krock med någon annan enhet på ditt nätverk.
 
ANNONS