Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

På jakt efter en VISS hasselblad 500 EL/M såld av Sverker Tapper!

Produkter
(logga in för att koppla)

marcusgunnar

Ny medlem
Hejsan!
Kanske lite konstigt inlägg här men jag är på jakt efter EN kamera.

Min kära sambo sålde 2008 en kamera hon fick av sin pappa för fler år sedan. Tyvärr gick hennes pappa bort i cancer 2013 och sedan dess är jag på jakt efter denna Hasselblad 500 EL/M ! En detalj är att batteriet var utbytt från ett 6 volts batteri till ett 9 volt.

Jag vet att hon sålde den på Tradera 2018 till en man som heter Sverker Tapper . Har letat som en galning och till slut hittade jag honom. Men Sverker sålde den vidare omkring 2011 (tror jag) genom Tradera. Vi hade mailkontakt men sedan dog även Sverker.. Han berättade att kameran renoverades på PRO foto i göteborg och att han kontaktat Tradera men inte kunde se vem som var köparen.

Jag letar efter någon som vet med sig att denne köpt en sådan av Sverker Tapper! FINNS det en chans!?? Jag skulle verkligen bli överlycklig... och hon med! Om detta kunde bli ett lyckligt slut på en flera års kamerajakt.

Bifogar en bild på kameran...
Tack för all hjälp!

Vänligen,
Marcus-Gunnar Pettersson
 

Bilagor

Ruskpricken

Aktiv medlem
Servades troligen mer på Pro Camera Service som ligger/låg i Landvetter.
Han har/hade 031919403 som telefonkontakt.
 
ANNONS