Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon AW 1 optik

Produkter
(logga in för att koppla)

segla

Ny medlem
Varför säljs inte 11-27,5 till Nikon AW 1 separat ? Erbjuds endast tillsammans med hus. Utan optik ingen fungerande vattentät kamera. Kasta ?
 

pdahlen

Aktiv medlem
Säljs det inte löst hos återförsäljare så bör man iaf kunna köpa den som en reservdel till AW1 från Nikon
 

segla

Ny medlem
Köp AW 10/2,8 i stället. Jag använder det objektivet till 90% av mina bilder. Det säljs separat.
OK. Har försökt även med det men inte lyckats hitta ngn återförsäljare. Det är det vattentäta jag är ute efter. Enligt en återförsäljare är formatet på väg ut ur marknaden.
 

segla

Ny medlem
Säljs det inte löst hos återförsäljare så bör man iaf kunna köpa den som en reservdel till AW1 från Nikon
Jag har dammsugit allt vad som finns av återförsäljare både inom och utom landet utan resultat. Det är den vattentäta optiken jag behöver. Enl källor så är formatet på väg ut.
 

kjellepelle

Aktiv medlem
Trist! När jag köpte min AW1 räknade jag med att systemet skulle byggas ut med flera objektiv, inte dö ut.
 

Håkan TinaA

Ny medlem
I princip nyskick. 1.500:-- inkl frakt med rekommenderat brev. Betalning i förskott och du får alla mina personuppgifter/kontaktuppgifter

Jag köpte kameran och det aktuella objektivet i december 2015 och i mars 2016 bestämde jag mig för att köpa det fasta 10 millimeters-objektivet. Det kostade då 2.890:-- och det är väl samma peng idag.

Jag har inte tänkt igenom detta riktigt då jag nu inser att det inte går att köpa zoom-objektivet. Jag är för övrigt löjligt förtjust i själva kameran!
Tyvärr har zoomobjektivet bara blivit liggandes i byrålådan....
 

Bilagor

ANNONS