Annons

Vilken ryggsäck + insats?

Produkter
(logga in för att koppla)

xQubeZ

Aktiv medlem
Hej,

Jag har en ganska krånglig fråga relaterat till en "kameraryggsäck". Jag behöver mest lite tips eller höra hur ni andra gör/gjort.

Grejen är att jag klättrar och åker ganska mycket skidor och jag behöver nu införskaffa en ny ryggsäck för detta. Men jag vill köpa något som gör det lite enklare för mig att även få med mig kamera utrustningen och hålla den relativt säker. Jag har kommit fram till att det bästa är nog att hålla mig undan från "riktiga" kamera ryggsäckar eftersom det är i princip inga som lever upp till mina krav av vad jag behöver/vill ha. O helt ärligt tycker jag de är rätt fula...

Här kommer en lista av vad jag behöver då.

* Minst 25 liter inte mer än 35 liter
* Möjlighet att spänna fast ett klätterrep ovanpå
* Helst möjlighet att spänna fast skidor är dock inte ett absolut måste
* Ordentligt bärsystem
* Möjligheten att få plats med en "fotoinsert" på något vis

Det är själva ryggsäcken, de har jag dock ganska okej koll på själv men ifall nån har rekommendationer skriv gärna. Vad jag mest behöver hjälp med är hur jag ska organiersera kamera utrustningen. Ska jag ha en insert eller flera stycken mindre? Vilka inserts är bra o vilka ska jag hålla mig borta ifrån?

Kamerautrustning jag kommer bära med mig som mest är:
* Sony A6xxx
* Samyang 12 f/2
* Sony FE 70-200 f/4
* Sony FE 50 f/1.8 (Kan variera men en prime i denna storleken är det som gäller)
* Batterier + SD kort + Putsdukar + 1-2 filter

Vet att detta är en ganska krånglig fråga egentligen men alla rekommendationer är uppskattade. Budgeten är ganska flytande då jag snarare ser om jag anser att det är ett acceptabelt pris i förhållande till vad jag får. Men är medveten att det kan komma o kosta en del.
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Här hittar du allt du behöver, ryggsäckar i alla storlekar och deras ICU-system.

http://fstopgear.com/
Har hört om dessa innan med o kollat lite på dem. De verkad lockande men de verkar även vara en plåga att få tag på då de endast säljs från deras hemsida i princip. Jag har läst väldigt mycket om folk som fått vänta några månader på atf få sin efter de beställt.

Men det kanske det är värt? De ser ju faktiskt väldigt bra ut. Lite synd att man inte kan testa dem dock.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
I lager

Har hört om dessa innan med o kollat lite på dem. De verkad lockande men de verkar även vara en plåga att få tag på då de endast säljs från deras hemsida i princip. Jag har läst väldigt mycket om folk som fått vänta några månader på atf få sin efter de beställt.

Men det kanske det är värt? De ser ju faktiskt väldigt bra ut. Lite synd att man inte kan testa dem dock.
Denna butiken brukar ha mycket i lager av F-stop. Har själv handlat därifrån utan problem.
https://www.cameratools.nl/shop/product/zoekresultaat/?alstart=0&artsearch=f-stop&artsearchmode=AND
 
ANNONS