ANNONS
Annons

K.U.F. i Uppsala 5/6-04

Produkter
(logga in för att koppla)

jor

Medlem
Välkomna gamla som nya K.U.F:ar

Tar mig an frågan om vår nästa samling.
Vad tror ni om att träffas på något café, titta över och diskutera bilderna ifrån marknaden på Vaksala torg nu senast (Du som inte har några bilder därifrån är minst lika välkommen ändå) och sedan ha en övning där vi med kamerans hjälp utforskar miljön kring vår kära(?) fyriså?
Varför inte fota med ett tema denna gång, när vi ändå håller på? Macro? Natur? Abstrakt? Leenden?
Temat kan vi bestämma på Caféet?

Har personligen ganska dålig koll på caféerna i stan, några idéer. Gärna med plats för flera vid samma bord, då diskussionerna blir enklare så =)

Tid: Lördag 5/6- 04 kl. 10.30?
Plats: se vidare i diskussionen...

Välkommen!
/ Johan Rudén

Kommer!
10.30 strax nedanför Islandsfallet är mitt förslag.
Hoppas det inte bara blir vi två, Johan!

tre tappra...

Då ser vi ju ut att bli tre i alla fall. Hoppas på mer tillflöde de sista dagarna av deltagare.
Precis införskaffat en digital SLR. Utmärkt tillfälle att provköra kamerans prestanda =)

jor skrev:
Välkomna gamla som nya K.U.F:ar

Tar mig an frågan om vår nästa samling.
Vad tror ni om att träffas på något café, titta över och diskutera bilderna ifrån marknaden på Vaksala torg nu senast (Du som inte har några bilder därifrån är minst lika välkommen ändå)

Den 21 April pratade vi om ett lite mera långsiktigt tema: Jag saxar från ett uppföljande inlägg efter träffen med temat "Skräpbilder".

virus2u2 skrev: Något att fundera vidare på. Temat för "projektet" som ska avslutas sent i höst: männinkor i rörelse, färg, sv/vitt, väntan och nya förslag att diskutera på nästa möte. Beslut tas på Juni-träffen.

Ska vi ta en separat tråd om detta eller ska vi som kommer den 5/6 bestämma temat?

För mig spelar det ingen roll om Vi bestämmer eller låter alla vara med och "rösta". Vilket som ger ett tema som blir en utmaning. Kommer att bli riktigt kul!

jor skrev:
För mig spelar det ingen roll om Vi bestämmer eller låter alla vara med och "rösta". Vilket som ger ett tema som blir en utmaning. Kommer att bli riktigt kul!

OK, om ingen drar igång med förslag och diskussion om temat här på KUF-forumet så bestämmer vi som kommer på lördag!

Låter kul, cafémötet 5/6 inkl temabestämning
ang vår Fyriså. Och fotografering förstås.
Att dessutom få kika på era senaste alster,
inte dumt alls.
Har bytt arbetsdag och dyker absolut upp
denna gång.

/Ulla

Kommer preliminärt

Skall försöka komma förbi bereonde på vad småknattarna hemma skall hitta på. Dessa
fototräffar vill man inte missar.

Hittills kommer:
Mattias
Lise-Lott
Ulla
Kåre
Johan
Richard
Olle
Per
...
Ujujuj, rena folksamlingen! Jag har några kopior från Vaksala torg att ta med. Någon annan som har något? Ni digitalare kanske kan köra med 1024x768, eller tycker ni det blir för få pixlar?

Jag kan med en laptop med 1400x1050.
Men storleken spelar nog ingen större betydelse :)

Kan sammankallande publicera sitt mobilnummer ?
Mitt är 0705-189858

Kan vara bra att ha för eftersläntare.