Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Placeboworks

Aktiv medlem
Jag undrar om det är någon som har tips på ställen där jag kan hitta mer rost och patina.Gamla övergivna hus, nedlagda fabriker och dylikt. Har en otrolig dragning till att plåta sånt :) Gärna i närheten av Stockholm men även övriga landet.

//Anders
 

snysop

Aktiv medlem
Placeboworks skrev:
Jag undrar om det är någon som har tips på ställen där jag kan hitta mer rost och patina.Gamla övergivna hus, nedlagda fabriker och dylikt. Har en otrolig dragning till att plåta sånt :) Gärna i närheten av Stockholm men även övriga landet.

//Anders
*ryser* Jag tycker att sånt är läskigt, har nog sett för mycket filmer. ;)

Du kanske borde gå med och bli en sån där som springer omkring på övergivna ställen och har gjort det till en sport att hitta glömda gångar, hus och passager? Såg "Outsiders" härom kvällen...
 

Placeboworks

Aktiv medlem
Det är faktiskt lite av tjusningen att det är lite skrämmande :) I höstas så var jag och plåtade i gamla Nyboda varv i Stockholm när jag plötsligt hörde steg bakom mig. Det visade sig vara en annan dåre med kamera :)
 

avslut11

Aktiv medlem
Här uppe i Söderhamn finns det mycket
sådant att välja på. Hur mycket som helst med
övergivna hus, torp. Nedlagda fabriker finns
det också. Och man kan ju också känna närvaro på
vissa ställen och då är det inte andra fotografer jag pratar om... :)
 

Placeboworks

Aktiv medlem
Låter perfekt! Nu gäller det bara att övertyga sambon om att nedlagda fabriker osv är ett utmärkt utflyktsmål :)
 

Lasse H

Aktiv medlem
Estland är ju egentligen inte särskilt avlägset för oss som bor i Sthlm nu när Viking , Silja ,Tallink m fl slåss om resenärerna.

Oslagbart tror jag när det gäller gamla övergivna fabriker mm tom mitt i stan (Tallin)
 

Bilagor

Placeboworks

Aktiv medlem
Ja absolut, har varit där över dagen men funderat på att stanna några dagar för att utforska omgivningarna. Det finns nog hur mycket som helst där. Ett annat tips om man gillar övergivna hus är att ta färjan från Trelleborg till Rügen. Deh gamla hansastaden Stralsund är full av gamla kåkar.Det ser ganska otroligt ut när fallfärdiga kåkar lutar sig mot nyputsade fasader.
 

Bilagor

Estethia

Aktiv medlem
det finns ett par hus (en lada) i utkanten av Bro där jag bor.
inget speciellt men dom är enormt nedgångna och läskiga även i strålande sol mitt på dagen.
i ladan har det varit nåt slags företag på 80talet.
har inga riktiga bilder, bara IR-bilder.

det lilla huset

en del av ladan
 

Estethia

Aktiv medlem
hör av dig om du behöver en vägbeskrivning.
annars är dom väldigt lätta att hitta.
längst ut i Bro åt Bålsta hållet.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Lövsta sopstation väster om Stockholm har en del sköna miljöer, den gamla stationen är förfallen och har många konstiga rör och annat som är kul att fotografera. På helgerna kan man vandra runt där ostört.
 

Bilagor

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Förresten så kontaktade jag Statens fastighetsverk angående att få komma in i gamla Riksarkivet i Stockholm, den byggnaden har alltid fascinerat mig med sina igensotade fönster. Det är helt tomt, och det lär spöka därinne också...

Och det visade sig att det går, om man är en grupp och bokar i förväg. Någon mer som är intresserad till våren, då det är lite mer ljus kanske?
 

Placeboworks

Aktiv medlem
Yes gamla Riksarkivet skulle vara djäkligt intressant. Två gånger har jag lyckats få tillträde till den stora byggnaden Saltsjöqvarn som jag också tycker är en fascinerande byggnad.
 

Bilagor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS