Annons

Slingshot tillsammans med stativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

roppert

Medlem
Har nästan beslutat mig för att investera i en Lowpro Slingshot 200 AW. Det finns en del kommentarer om den här på forumet som fick mig övertygad. :)

Jag undrar dock hur den fungerar tillsammans med stativ? Går det att fästa ett stativ hyfsat bra på väskan utan att offra smidigheten? Har ett Velbon Ultra Max i F.

Jag funderade länge på slangbellan, men eftersom jag ofta vill ha med stativ när det väl är dags att packa hela kitet så verkade det alldeles för tungt att bära på bara ena axeln. Även utan stativ så blir ju nåt kilo en rejäl belastning när man inte kan bära på båda axlar.
Du kanske borde överväga två olika väskor för olika tillfällen? Det finns billiga ryggsäckar med plats för stativ och allt, som komplement.
Själv köpte jag mig en Tamrac Adventure 74, som har plats för en ganska biffig kamera och 3-4 objektiv av inte alltför jättestor modell. Ett skapligt tele går dock ned. På detta går att snöra på mitt Manfrotto 190, men det är ju rätt stort i förhållande till säcken.

Detta funkar någorlunda hyfsat för mig. Stativet är ett Velbon Sherpa Pro

Bilagor

• img_1800.jpg
    img_1800.jpg
    68 KB · Visningar: 412
Det fungerar ok det också. Öppningen sitter på motsatta sidan där jag har fäst stativet. Stativet hänger alltså på undersidan när man drar ryggan framåt över magen. Jag brukar ta tag i ena stativbenet när jag skall dra fram väskan, går faktiskt riktigt snabbt och smidigt.

Makten skrev:
Jösses, det där ser verkligen otympligt ut. Då kan man ju lika gärna bära stativet i handen.

Händerna vill man ju gärna ha fria till annat, ja kameran t.ex. Under en lång dagsetapp orkar jag dessutom inte bära runt stativet i handen. Jag börjar ju bli gammal och även lite lat :)

Curt L skrev:
Händerna vill man ju gärna ha fria till annat, ja kameran t.ex. Under en lång dagsetapp orkar jag dessutom inte bära runt stativet i handen. Jag börjar ju bli gammal och även lite lat :)
Man går väl inte och fotar samtidigt heller;-) Kameran har man runt halsen. Stativet ställer man förstås ner när man vill plåta.
Jag tycker faktiskt det är skönare att bära det i handen än att sätta det på ryggan också. Fast jag har rätt usla axlar och får ont ganska snabbt av bara någr kilon:-(

ANNONS
Götaplatsens Foto