Annons

räcker min kamera till?

Produkter
(logga in för att koppla)

petoil

Ny medlem
om jag ska ta bilder som ska tryckas i 2x3 m storlek, klarar min lilla nikon d70 av det eller bör jag låna en annan kamera för uppdraget?

petoil
 

pasram

Aktiv medlem
Tror inte att din Nikon klarar av att trycka ut nånting överhuvudtaget, du behöver nog nån sorts skrivare till det... :)
 

Jeppe

Aktiv medlem
Petter: Skärpning nu. Sådant utbrott tolereras inte i forumet. Du bör ha lite större respekt.

Tråden modererad.
 

petoil

Ny medlem
hm

jag tycker att ett sådant svar visar på än större brist av respekt.
det är väl ingen humorsida det här. men jag tackar för era svar, det är roligt att forumet fungerar och att man får svar på sina funderingar.

petoil.
 

Eveningstar

Aktiv medlem
Klart man kan trycka 2x3 meter från en D70-fil på 6mpix, men du får tänka lite på hur den kommer att betraktas.
Allt är beroende på betraktningsavstånd.
Står man 50cm från bilden kommer det inte se så bra ut, men är man längre ifrån, 4-5m kanske, kommer det se maffigt ut.
 

snysop

Aktiv medlem
Re: hm

petoil skrev:
jag tycker att ett sådant svar visar på än större brist av respekt.
det är väl ingen humorsida det här. men jag tackar för era svar, det är roligt att forumet fungerar och att man får svar på sina funderingar.

petoil.
Men gud. Varför måste allt i livet vara dödsallvarligt?

Sorry, skall inte älta detta.

//Inlägget kraftigt modererat by myself\\
 

marooned

Aktiv medlem
Har du ett stillastående motiv kan du sätta ihop flera bilder i photoshop eller ett panorama-program. Resultatet blir otroligt bra. Då kan du själv välja hur många pixlar du vill ha.
 
ANNONS