Annons

Är jag bara pryltok eller

Produkter
(logga in för att koppla)

martley

Aktiv medlem
Jag har redan ett 18-135mm zoomobjektiv som jag är mycket nöjd med och använder som standardobjektiv eftersom det ger ett bra brännviddsintervall som funkar för det mesta. Dock är det aningen stort och ibland vill jag ha en lite kortare brännvidd. Jag köpte för några år sedan ett 10-18mm zoom för att åtgärda det, men det är ju lite bökigt att hålla på att byta objektiv, åtminstone "ute i fält". Nu har jag hittat ett begagnat 15-85mm som kanske skulle vara en lösning. Kommer de där extra 3 millimetrarna göra nån större skillnad, eller är det bara villhöverbegäret som håller på att slå till igen?
 

unoengborg

Aktiv medlem
Du kan ju prova att se hur det känns genom att gå ut några dagar och bara använda 15 till 85 med de objektiv du har
 

martley

Aktiv medlem
Eller titta i exif-data från befintliga bilder jag tagit. Problemet med det aktuella spannet är som jag nämnde att det krävs två olika objektiv just nu
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag köpte ju ett nytt alldeles nyligen, men är det inte lite klumpigt att släpa runt på flera kameror?
Jo, men det ser maffigt (manligt?) ut. 😀

(Provade vid något tillfälle med två kamerahus (D3 och 810) i varsin
black rapidrem. Med 70-200/2,8 på den ena och 16-35/4 på den andra kameran och jag kunde knappt gå med dem dinglande kring benen).
 

Falumas

Aktiv medlem
Du skall inte ha dom i remmar, du skall ha en i varje hand och spraya bilder med bägge samtidigt. Byt kameror mellan händerna ibland så att du inte får en jättebiceps på 70-200 sidan och bara en stor biceps på 16-35 sidan.

Det hela funkar dock bäst för dom som har två högerhänder.
 
ANNONS