Annons

Vad borde en...

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr Davidson

Aktiv medlem
... Canon EF 1,4X I Extender (version 1) kosta i bra skick men avsaknad av "skinnpåse" och övriga detaljer som eventuellt kom med som ny?

Den är ett antal år gammal, nästa version (II) finns ny för 3300:-, medan version III kostar dryga 5 loppor.

Vad tycker Ni? Och gärna varför?

Förresten... är den bra? (kan ju vara intressant veta...)
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Bra

... Canon EF 1,4X I Extender (version 1) kosta i bra skick men avsaknad av "skinnpåse" och övriga detaljer som eventuellt kom med som ny?

Den är ett antal år gammal, nästa version (II) finns ny för 3300:-, medan version III kostar dryga 5 loppor.

Vad tycker Ni? Och gärna varför?

Förresten... är den bra? (kan ju vara intressant veta...)
Det är exakt samma optik i den som i version II. Skillnaden är förbättrad vädertätning och möjlighet att stacka med ytterligare en originalkonverter. Den är mycket bra! 2 lax beggad kan man nog räkna med.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Min tumregel för beg som fortfarande säljs ny i gott skick är 66-75% av nypriset. Nu är version i optiskt samma för 1,4x men det finns de skillnader som nämts och har man ett väderskyddat objektiv vill man ju hellre ha en väderskyddad konverter. Jag skulle inte idag betala över 2200:- för en beg ver ii, varför jag nog skulle säga ett pris lite under 2000:- för version 1. kanske 1800-1900. Då version iii kommer i större utsträckning på marknaden kommer beg version ii falla ytterligare och version i kanske kommer ner på ännu lite lägre nivå. Som alltid då det kommer nytt blir det lite av köparens marknad på föregående versioner.
 

White and Black

Avslutat medlemskap
Yesterday is shit........

Min tumregel för beg som fortfarande säljs ny i gott skick är 66-75% av nypriset. Nu är version i optiskt samma för 1,4x men det finns de skillnader som nämts och har man ett väderskyddat objektiv vill man ju hellre ha en väderskyddad konverter. Jag skulle inte idag betala över 2200:- för en beg ver ii, varför jag nog skulle säga ett pris lite under 2000:- för version 1. kanske 1800-1900. Då version iii kommer i större utsträckning på marknaden kommer beg version ii falla ytterligare och version i kanske kommer ner på ännu lite lägre nivå. Som alltid då det kommer nytt blir det lite av köparens marknad på föregående versioner.
Jag håller med! Men mellan 1701,- och 1799,- är min gräns.

Jag tror at mellan 34 och 73% av användare tycker TC är för fattiga.

Riktiga fotografer köper " hela telen"..........................................
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
Jag håller med! Men mellan 1701,- och 1799,- är min gräns.

Jag tror at mellan 34 och 73% av användare tycker TC är för fattiga.

Riktiga fotografer köper " hela telen"..........................................
Det är intressant att man alltid får någon som väljer att lägga andra värderingar än dom som efterfrågats. Du tror inte jag är tillräckligt intelligent att jag själv räknat ut det som Du skriver? Och vidare, ändå överväger just den lösningen som jag specifikt frågade på? Och till slutligen finns det ändå ett arsle som inte kan hålla sig från att mästra utan med glatt humör skriver en annan fotosidan-medlem på näsan att han undrar över en fattigmanslösning. Jag har detta som en hobby av flera varav de övriga är väsentligen mer kapitaltunga, så jag betackar mig för kommentarer av Din typ. Det är uppenbart att pengar vare sig kan köpa social finess eller intelligens.
 

rautio

Aktiv medlem
Jag köpte en beg i nyskick 1,4II för 1500:- för ett halvår sen. Så nog borde du hitta en första generationare för det eller billigare.
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
Tack för Er input, Ni som kom med konstruktiv information

Jag har/har haft en känsla av att en serie 1 inte skall vara riktigt så dyr som 1500:- precis som Du, Niklas, bekräftade. Jag har blivit erbjuden serie 1 för 1500:- som lägsta pris och då väljer jag mao att avvakta en serie 2 istället för samma peng.

Tack också till Er som bekräftade att extendern är bra...
 
ANNONS