Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Annat objektiv till Canon????

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag har ett Tamron AF 18-250mm 1:3,5-6,3 (IF) Macro. Jag köpte objektivet eftersom jag har en "talang" att alltid ha "fel objektiv" på, dvs. vill zooma och kan inte eller har zoom men vill ha vidvinkel...
När jag köpte det misstänkte jag starkt att jag kommer gå miste om en och annan bild pga att det inte har stabilisator...
Att veta och sedan inse är definitivt inte samma sak :C Jag har verkligen gått miste om ca 10 bilder som hade (i min smak) varit kanon! och så ä de aningen oskarpa...
Gissa om jag känner mig dum... :C

Nu undrar jag om det är ngn som kan ge mig ett tips på ett bra och inte allt för dyrt objektiv till Canon? Jag vill gärna ha kvar zoom osv (och vet att dessa har sämre skärpa än fasta objektiv).

Jag undrar också om ngn kan tipsa mig om ett bra macroobjektiv samt en med ett bra fast "allruond" objektiv?

Många frågor....
Tack på förhand för den hjälp jag kan få!/Ramona
 

and30ers

Aktiv medlem
Till din 450D förmodar jag? Du har redan Tamron 18-250 + EF 35-105 + Sigma 70-300, alla med dålig ljusstyrka, halvbra skärpa och ingen bildstabilisering.

Kanske dags att köpa ett skarpt och ljusstarkt objektiv som omväxling?

Sigma EX 30/1.4 HSM
EF 50/1.4 USM
EF 85/1.8 USM
EF 100/2 USM
Vilken brännvidd passar dig bäst?

Om du absolut vill ha en zoom med stabilisering, välj Sigma 17-50/2.8 OS HSM till att börja med och EF 70-200/4L IS USM om du vill uppgradera till en fin telezoom.

Alltid billigast här www.cameranu.nl/en
 
Till din 450D förmodar jag? Du har redan Tamron 18-250 + EF 35-105 + Sigma 70-300, alla med dålig ljusstyrka, halvbra skärpa och ingen bildstabilisering.

Kanske dags att köpa ett skarpt och ljusstarkt objektiv som omväxling?

Sigma EX 30/1.4 HSM
EF 50/1.4 USM
EF 85/1.8 USM
EF 100/2 USM
Vilken brännvidd passar dig bäst?

Om du absolut vill ha en zoom med stabilisering, välj Sigma 17-50/2.8 OS HSM till att börja med och EF 70-200/4L IS USM om du vill uppgradera till en fin telezoom.

Alltid billigast här www.cameranu.nl/en
Tack så jättemycket!!! Jag sätter mig och kollar in dina förslag direkt!
De analoga objektiven köpte jag för många år sedan när jag inte hade råd till annat. Tamron var bäst i test när jag köpte det (bland zoom:arna) och jag visste om bristerna, vikten och priset fick tyvärr avgöra fr mig då också.
Denna gång ska jag göra ett klockare val ;D

Vilken brännvid som passar mig bäst, ärligt talat vet jag inte riktigt det beror nog på vad jag är ute efter just i ögonblicket...

Tack igen för tipsen!!!!
 
ANNONS