Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

computersalg.se ?

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av att handla från computersalg.se Frågar då allmänt inte bara fotoprylar. Hur bra är dom t.ex på att hantera garantiärenden?
 

PeterWem

Aktiv medlem
Fick en 18TB hårddisk utbytt i september 2022. Inga problem.
Min felbeskrivning:

Hej!
Hårddisken jag köpte hittas ej i BIOS. Jag har testat en dator med Windows på och tre datorer med Ubuntu på. Ingen av datornerna hittar disken. I Ubuntu kan jag däremot se den med Ubuntus diskprogram, men med alla kommandon jag prövat ger det enbart input/output error. En googling ger mig att input/output error ofta är hårdvarufel och att disken behöver returneras. Jag väljer hellre att skicka tillbaka till Computersalg än till tillverkaren då processen för att komma i kontakt med Western Digital kräver att man skulle ringa ett telefonnummer där operatören pratar engelska


Två veckor efter att jag startat ärendet fick jag:
Beställningen ersätts, och en ny beställning är lagd. Ett mejl med den nya förväntade leveranstiden är på väg.
 

UlfHan

Aktiv medlem
Jag har också fått en disk utbytt men det tog tre månader och när disken kom var det en 5 TB istället för en 4 TB. Gissar att de hade problem att få fram en likadan disk.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag har ingen erfarenhet av reklamationsärenden med Computersalg.
Jag har bara köpt en vinflaskepump med två "korkar". :)
Leverans två dagar efter beställningen som gjordes sent en kväll (cirka 22:30).
Bra upplysning om beräknat leveransdatum direkt efter beställningen. Prognosen höll.
 

Brix

Aktiv medlem
Har beställt därifrån ett par gånger utan några problem. De har ju bra omdömen på prisjakt också t.ex.
 

yalazy

Aktiv medlem
Jag beställde en datorskärm, lite förhastat. Kom på att jag ville köpa en annan modell, och kontaktade dem för att be dem makulera min order. Märkväl, detta var innan orderbekräftelsen kommit, hade enbart fått ett automail om beställning.
Svaret jag fick var att jag inte kunde ångra eller returnera förrän jag mottagit varan. Eftersom jag betalt i förskott var det inte mycket jag kunde göra. Tänkte att jag skulle skicka tillbaka skärmen direkt när den kom. Men så visade det sig att utöver att betala dem för en speciell "fraktsedel" så skulle priset för frakten bli runt en tusing. Större paket till Danmark är dyrt, och de accepterade bara ett visst fraktsätt.
Det var inte lönt att förlora en tusenlapp på returfrakt, så jag behöll skärmen. Visst, den funkar, den var några hundralappar billigare än konkurrenterna. Den har en tillverkargaranti, så jag hoppas att det löser ev problem om den skulle gå sönder. Men Computersalg köper jag aldrig något ifrån igen.
 

Cygni

Aktiv medlem
Jag har aldrig haft problem med saker jag köpt därifrån. Det har blivit ett par telefoner och andra elektronikprylar med tiden.
 

janc

Aktiv medlem
Tack för svaren. Detta gällde en symaskin för ett antal tusenlappar och på en uttrycklig fråga fick jag ett långt och rätt omständigt svar som gick ut på att det inte fanns någon garanti från tillverkaren utan man hänvisade till reklamationsrätten enligt konsumentköplagen. Kanske förklarar det (och att varan fanns i ”fjärrlager”) det låga priset.

Det blev i köp i fysisk butik där personalen tog sig tid att gå igenom behoven, visa produkten i detalj och möjlighet att provsy. I butiken kom varan med fem års garanti…
 
ANNONS