Annons

Fotobok för kommersiellt bruk

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonah Lake

Avslutat medlemskap
Hej, det är så att jag skall släppa en fotobok lagom till sommaren på ca 130 sidor med text och ca 150 bilder. 20x25cm stående, hardcover etc. Jag har hittat en del bra ställen men vill gärna ha fler val.
Just nu har jag hittat 100ex för 12000kr med frakt på ett bra ställe med bra pris. De har dock inte mkt att välja på. Jag kommer printa större upplagor men första press blir med lite extra bonus prints etc.
Mvh. Johan Otterdahl Edfeldt
Www.stayuntilforever.com
@xftales / @Sufstreet
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Ska du printa större upplagor med bra kvalitet och fullständig valfrihet för layout bör du väl kontakta tryckerier som kör offset. Vet inte riktigt var gränsen går idag när det blir billigare. En variant som definitivt kan bli bra och billig vid lite mindre upplagor upp till 200-300 ex. är också att göra designen själv i ordbehandlare eller PDF-editerare och kontakta ett digitalt tryckeri som kan trycka direkt från PDF eller word, PP etc sparat i pdf-format. Ska du spara in ytterligare (på ett sådant tryckeri) är det bra om du vet vad som gäller angående grundskärpning och med vilken profil just det tryckeriet du väljer arbetar med. Här är det direktkontakt som gäller efter att du sonderat priserna med och utan det lilla extraarbetet som du får betala för om du är nybörjare eller utan lämpliga program för redigering av ditt material.

Med lite mer fakta om vad du kollat upp för typ av ställen och vad du har tillgång till för program och om kommande "srörre upplaga" hade du säkert fått mer direkta tips.
 
Senast ändrad:

Fredrik O.

Aktiv medlem
att göra designen själv i ordbehandlare eller PDF-editerare och kontakta ett digitalt tryckeri som kan trycka direkt från PDF eller word
Formgivaren i mig ryser när jag läser detta. :eek:. Bättre att fråga tryckeriet om hjälp om du inte känner någon eller har budget för att anlita en formgivare. Till och med de tjänster på nätet att skapa fotoböcker är bättre än att sätta ihop något själv i Word eller Pages. Men eftersom du är redo att släppa boken så verkar det som att det redan löst sig. :)

Är det boken "One camera one lens one year"? Du får lägga upp en länk sedan så man får chansen att köpa den.
 
ANNONS