ANNONS
Annons

funkar agfa mcc för lith?

Produkter
(logga in för att koppla)

johzet

Ny medlem
Hej!

Jag har nyligen provat på lith-kopiering för första gången. Kul som tusan och jag känner mig nöjd med resultatet. Hade köpt ett Fotospeed starter kit där Fotospeeds lith-papper ingick. Undrat nu om någon vet om mitt vanliga papper, Agfa Multicontrast Classic (glossy), funkar bra för lith. Pappret fanns inte med i listan över lämpliga papper i den artikel som fanns i Black & White magazine i våras (däremot fanns Agfas plastpapper med).

/Johan

Tim Rudman har lagt ut en sida med uppdateringar till sin bok "The master photographers lith printing course" på
http://unblinkingeye.com/Articles/Lith2/lith2.html. Där skriver han Agfa Multicontrast. Cool sepia/putty hues. Det är en mycket bra bok för övrigt, låna den gärna om du inte har läst den!

Pröva gärna ditt Agfapapper, lith-printing handlar om att experimentera, ju mer desto bättre. Själv har jag bara kört lith en gång pga tidsbrist men i jul, då jäklar! =) Jag har inget Fotospeed Lith, jag har däremot Forte Fortezo och Polywarmtone som Rudman rekommenderar varmt.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.