Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Identifiera sigma fattning?

Produkter
(logga in för att koppla)
man skulle ju eventuellt kunna kolla på locket där bak där det står for minolta af...:) Så det är precis vad du trodde det var. Snyggt!

Jag har ju en Canon EOS M. Antingen försöka konvertera eller sälja denna.
 

PMD

Aktiv medlem
Ditt Minoltaobjektiv har skruvfokus, så det lär inte att gå att hitta en adapter som ger AF med din EOS M.
 
Jag är inte ute efter auto-fokus och detta objektiv köpte jag nog mest för att försöka sälja vidare. Hittade det väldigt billigt men ville ta reda på vilken den passar till. När det gäller min eos m har jag kärat upp mig i tanken på lite cinematic filmer och sett folk som kör med vintage objektiv. Det är djungel just nu med att lära sig allt om fattningar :) Har köpt en minolta MD/MC adapter och en konica (något) och köpt på mig några äldre objektiv. Är nu på jakt efter någon "cine" objektiv och anamorphic. Ska bli spännande
 
ANNONS