Annons

K.U.F.-paddling i Ekoln

Produkter
(logga in för att koppla)

pebe10

Aktiv medlem
Hej !

När vi senast träffades blev det lite tal om att paddla kajak i skärgården. Kunna komma ut bland kobbar och skär och kanske ta sitt livs solnedgångsbild ?

Som en förberedelse för en sådan tur inbjuder jag nu till provpaddling i Ekoln.

Just nu kanske inte vädret är alltför tilltalande men det blir väl bättre hoppas jag !

Mitt förslag är att hyra kajak en vardagskväll eller under nästa helg och prova lite. Det finns kajaker att hyra på två ställen:

1. I Vårdsätra. Se http://www.connos.se/kajak
2. I Sunnerstagropen. Se http://www.frilufts.se/uppsala/atthyra/hyr-kanot.html

Jag är mest nyfiken på Connos kajak.

Om just DU är intresserad så svara på inlägget och ange samtidigt vilka dagar som är möjliga under den närmsta tiden.

Mvh Per
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Ja, va kul! Detta har jag aldrig prövat tidigare.

Kan nog de flesta dagarna!

(Vilka risker tar man inte för konsten, men vad kan gå fel?
Först provpaddling, sedan 3 dagarskursen, därefter är jag färdig med fotosidan.se och byter till utsidan.se . Det blir en kajak för 20.000 isf en Nikon D70?!)
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Tack, men jag får väl ta mig ner i en kajak själv för att träna eskimåsvängar, lappkast och kallsupar!
Alla andra kan väl redan dessa övningar, så det är väl bara att utlysa en tur i skärgården, som du planerade...mitt mål är att våga sig ut i skärgården efter lite övning... Bilderna finns därute, det vet jag!
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
En kväll i nästa vecka (inte onsdag) så kan jag hänga på.

Mina helger t.o.m 11 juli, förutom söndagen första helgen i juli är tyvärr redan fullbokade så jag är tveksam om det blir någon skärgårdstur för mig :-(.
 

pebe10

Aktiv medlem
OK. Så här gör vi:

Jag inbjuder till paddling vid Rådmansö på lördag den 3/7.
Man kan hyra kajaker hos Kajak & Uteliv och det har jag gjort flera gånger. Det är ett bra ställe.

Uthyrningen ligger strax för Kapellskär och det är lätt paddling bland kobbar & skär.

Se http://www.kajak-uteliv.com

Det blir alltså en dagstur för att förenkla det hela. Svårighetsgraden blir låg eftersom det är inomskärs.

Vädergudarna kommer att vara med oss. Solen kommer att stråla från en blå himmel. Vattnet kommer att vara 25 grader varmt och vi kommer att ha en fantastisk dag !!

O.S.A. så fort som möjligt för att kunna boka kajaker. Det finns möjlighet att boka enmanskajaker (K1:eek:r) eller tvåmanskajaker (K2:eek:r).

Bil finns och upphämtning kan antingen ske utanför UFS eller hemma. Vi måste nog åka ganska tidigt, typ 7-tiden. Och vi kommer hem ung. samma tid på kvällen.
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Rackarns! Är på Gotland för att fotografera raukar i rörelse! Oooooh, vad jag vill vara med på paddlingen oxå!
 

pebe10

Aktiv medlem
Hej igen !

På grund av att alla är spridda för sommaren lägger jag ner detta initiativ tills augusti.

Den som är intresserad av idén kan posta sitt förslag på datum.

Glad sommar !
 

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
Jag är intresserad av en lätt paddling, och hade funderat att åka med den 3/7 men inte anmält mitt intresse.
Trevligt initiativ Per! Synd att vi inte blev tillräckligt många nu. Vi försöker igen i augusti, det finns chans till bättre väder då.
Jag har inget speciellt planerat så ingen helg är bättre än eller sämre för mig i augusti i dagsläget.
 
ANNONS