Annons

Raw filer syns inte i X RAW STUDIO

Produkter
(logga in för att koppla)

Digitalbrus

Aktiv medlem
Hej.
Har installerat den senaste versionen av X RAW STUDIO.
Startade kamerorna och programmet visade kameramodellen, men ingen mapp eller raw bilder.

När jag tittar i utforskaren ser jag två mappar, en som heter film och en som heter stillbild,
men där finns inga bilder heller. fast de visas i kamerorna, 2st X-T2.

Har inte använt X RAW STUDIO tidigare.
Har ställt kamerorna på USB RAW KONV/ÅTERST.

Däremot visas gamla jpeg från hårddisken i programmet.

MVH Mikael.

Ikon för Verifierad av gruppen





Feedb
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Det bästa är att ta ut minneskortet från kameran och via kortläsare kopiera materialet till datorn.
Därefter gör du din sållning eller går direkt till import av materialet till din lagringsplats.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det bästa är att ta ut minneskortet från kameran och via kortläsare kopiera materialet till datorn.
Därefter gör du din sållning eller går direkt till import av materialet till din lagringsplats.
Nu har jag ingen erfarenhet av programmet, så jag har inte så mycket bra tips annat än att kontrollera om det föreligger några rättighetsproblem i filsystemet. Programmet ifråga bygger dock på att man använder kameran som råkonverterarprocessor, så den måste vara inkopplad till datorn. Sedan har Fuji andra program också, men just detta är specifikt till för att göra så.
 

janc

Aktiv medlem
RAW filerna måste ligga på datorn sedan skickas de från datorn till kameran för att skapa en JPEG med de inställningar du valt i X RAW STUDIO
 
ANNONS