Annons

Sökes:Handyman i Blöteborg.

Produkter
(logga in för att koppla)

Tony johansson

Aktiv medlem
För den som inte känner till det, har jag för avsikt att hänga upp en LED-armatur i taket ovan den plats där jag tänker sitta och redigera mina bilder, men till saken hör att jag har inte tillgång till någon borrmaskin och även om så vore, klarar jag inte av att ordna detta på egen hand i vart fall.

Av den anledningen önskar jag att få kontakt med en "handyman" i Göteborg som är innehavare av en borrmaskin som kan tänka sig att komma förbi och bidra med att jag kan få upp panelen i taket.

Det handlar om att borra (max) 14 hål och lite hjälp med monteringen, jag uppskattar att jobbet tar ~ 1 timme i anspråk.

Om någon känner att vederbörande är kallad att ta sig an uppgiften, får personen i fråga gärna kontakta mig via PM.

Ersättning enligt överenskommelse.
 

mikoto

Aktiv medlem
Nu bor jag för långt bort för att vara någon hjälp men du underlättar nog ditt sökande om du kan specifiera lite mer, samt att jag är lite nyfiken så två frågor till din post:

Vad är det för typ av tak? Är det betong eller har du skivor med reglar? Det avgör om det behövs en slagborr eller räcker med en skruvdragare.

Vad är det du vill hänga upp egentligen? 14 hål låter lite märkligt för de flesta sorters lampor. Som referens behövde jag borra tre hål för att hänga ut takfläkten i mitt sovrum. Ganska få armaturer borde behöva mer än 2-4 hål.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Nu bor jag för långt bort för att vara någon hjälp men du underlättar nog ditt sökande om du kan specifiera lite mer, samt att jag är lite nyfiken så två frågor till din post:

Vad är det för typ av tak? Är det betong eller har du skivor med reglar? Det avgör om det behövs en slagborr eller räcker med en skruvdragare.

Vad är det du vill hänga upp egentligen? 14 hål låter lite märkligt för de flesta sorters lampor. Som referens behövde jag borra tre hål för att hänga ut takfläkten i mitt sovrum. Ganska få armaturer borde behöva mer än 2-4 hål.
Vad är det du vill att jag skall specificera !?

1; Betong.
2; Panelen som skall ligga i ramen är 300×1200 mm 😉.

På sladden som sedan är kopplad till armaturen sitter det en låda med en strömbrytare på. I lådan finns en del elektronik som möjliggör att man kan reglera ljusstyrkan via en app.

Denna låda behöver 3- 4 skruvar och skall hängas på väggen (separat). De andra tio skruvarna skall användas till att skruva fast ramen i taket, som sedan själva panelen skall ligga i.

Hade faktiskt tänkt att lägga upp några bilder för att göra det hela mer begripligt, men jag sitter på jobbet nu, så jag har inte tillgång till armaturen, men jag hoppas att detta gör det hela mer begripligt, för dig 👍.

Tack för visat intresse i vart fall.
 
Senast ändrad:
ANNONS