Annons

Tack Fotosidan för snart 22 år!

Produkter
(logga in för att koppla)

acke

Avslutat medlemskap
Detta blir min sista tråd på Fotosidan! :)
Jag registrerade mig den 17 juli 2001 och fick medlemsnummer 1185. Det är snart 22 år sedan. Jag har hängt här ganska mycket, med varierande aktivitetsnivå. Jag har startat hundratals trådar och skrivit tusentals inlägg. Troligen hör jag till de äldsta medlemmarna som fortfarande är någorlunda aktiva.

Jag har haft väldigt mycket nöje på FS genom åren, men nu är det dags för förnyelse. Jag känner att den tid jag lägger på FS kan användas bättre på andra sätt. Fotointresset består men tar sig nya uttryck. Allt har sin tid.

Och när man har varit här i så många år, då vill man inte smita ut tyst genom en bakdörr. Nej-nej-nej, lite buller och bång får det bli! :D

I den här tråden bjuder jag in er att dela era roligaste, konstigaste, och/eller mest minnesvärda upplevelser från FS. Berätta om nya och gamla minnen!

Jag vill också passa på att tacka elmfeldt, clindh, erik, froderberg och alla andra FS-medarbetare som startade FS och/eller har bidragit till sajtens utveckling. Superbra jobbat allihopa!

Dessutom vill jag speciellt nämna några urgamla medlemmar som jag hade trevliga forumdiskussioner med under FS's tidiga år, då det fortfarande rådde "nybyggarstämning" här. De flesta av er har inte varit aktiva på många herrans år, men om ni ser detta så kom in och säg "Hej!" och meddela stolt ert medlemsnummer, vettja. Alla medlemsnummer med fler än fyra siffror anser jag vara "nykomlingar". ;) (skämtar bara)
Här är ett gäng av FS-pionjärerna som jag fortfarande minns användarnamnen på: jimh, gunte, Sinuslinus, Terje H, Calle S, Jimsan, Maverick, Linmajon, Jeppe, mipert, Liax, Tonyeagle, Arleklint, sagan, och många fler...

Tack också till alla medlemmar som jag har haft givande dialoger med på senare år. Ni är för många för att nämnas vid namn.

Med detta säger jag tack och hej! Vi ses säkert framöver i andra fotosammanhang.
 
Senast ändrad:

gunte

Aktiv medlem
Hej acke..Ja åren har gått och mycket har hänt sedan den tiden. Flera av användarnamnen minns man ju. 1023 är mitt nummer men minns inte när jag blev medlem. Sen har det rullat på och man har varit mer eller mindre aktiv, ibland händer saker som har högre prio och då kan det bli kortare pauser.
Blir väl kvar här ett tag till antagligen. HaD gott där ute i stora stygga världen om du nu kastar in putstrasan ;)
 

acke

Avslutat medlemskap
Hej acke..Ja åren har gått och mycket har hänt sedan den tiden. Flera av användarnamnen minns man ju. 1023 är mitt nummer men minns inte när jag blev medlem. Sen har det rullat på och man har varit mer eller mindre aktiv, ibland händer saker som har högre prio och då kan det bli kortare pauser.
Blir väl kvar här ett tag till antagligen. HaD gott där ute i stora stygga världen om du nu kastar in putstrasan ;)
Oj gunte, du spöar mig med hela 162 medlemsenheter! Jag bugar allra ödmjukast! 😉
 

Måns H

Aktiv medlem
Blev medlem nr 25758 2003-11-27 och bestämde efter ett tag mig för att ha Fotosidan som hemsida. Jag har hela tiden uppskattat den civiliserade tonen, att dom som driver sajten finns på riktigt, och så förstås allt man får veta om både foto och allt möjligt annat. Första bilden jag lade in blev 2004, den togs med kontorets Sony Mavica, 1,3 megapixel, och bilderna lagrades på en sån där brun diskett:

 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tackar tackar! Och tack för engagemang! Allt har sin tid :) Välkommen tillbaka närsom!

Kul namn du nämner! Jim började jobba med Fotosidan sen och har kodat mycket på plattformen. Arleklint var det länge sen jag såg här men här har massa andra projekt nuförtiden. Nu verkar det vara stugbygge och tobaksodling bland annat :)

ps1. Första medlemmar är nr 1000: Christer Lindh, https://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=1000. Sen reggade sig en kompis till mig (Anders Nilson), sen Erik (också med och startade och som formger sidan/tidningen), sen en annan kompis till mig Niclas Cronsioe och sen reggade jag mig som nr 5 :)
ps2. Flyttade tråden till Fotosidan där passar bäst för att leta bland Fotosidans historia (trådarna i detta forum beskriver mycket av hur sajten utvecklats och vad vi diskuterade genom tiderna).
 

acke

Avslutat medlemskap
Tackar tackar! Och tack för engagemang! Allt har sin tid :) Välkommen tillbaka närsom!

Kul namn du nämner! Jim började jobba med Fotosidan sen och har kodat mycket på plattformen. Arleklint var det länge sen jag såg här men här har massa andra projekt nuförtiden. Nu verkar det vara stugbygge och tobaksodling bland annat :)

ps1. Första medlemmar är nr 1000: Christer Lindh, https://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=1000. Sen reggade sig en kompis till mig (Anders Nilson), sen Erik (också med och startade och som formger sidan/tidningen), sen en annan kompis till mig Niclas Cronsioe och sen reggade jag mig som nr 5 :)
ps2. Flyttade tråden till Fotosidan där passar bäst för att leta bland Fotosidans historia (trådarna i detta forum beskriver mycket av hur sajten utvecklats och vad vi diskuterade genom tiderna).
Ja, allt har sin tid. Jag kanske reggar ett nytt FS-konto om 4-5 år, när jag förhoppningsvis har gått i pension. Jag har insett att jag i nuläget slösar alldeles för mycket improduktiv tid på sociala medier, och då kan tilläggas att FS inte är den största boven. Jag har värre synder på annat håll.

Att radera konton är bästa lösningen just nu. Det skapar en tröskel mot ”återfall”.
 

Terje H

Aktiv medlem
Blev tillfrågad av någon (minns inte vem) om jag ville bli medlem under hösten 2001. Hade då ingen egen Internetuppkoppling, men lyckades registrera mig (tror det var i oktober 2001). Från januari 2002 hade jag dock eget Internet och kunde börja aktivera mig på Fotosidan.

Minns inte mitt medlemsnummer, då jag gick ur 4-5 år senare. Efter ett par års uppehåll gick jag med igen, för att gå ur än en gång 2011 (tror många minns varför). Blev medlem igen för tredje gången någon gång 2013 och är nu kvar.

Är däremot inte aktiv på det sätt som jag var tidigare, i första hand för att tiden inte räcker till. Lägger heller ingen större tid på Facebook eller Instagram heller - då jag helt enkelt fokuserar på mitt fotograferande (och den egna bloggen).

Min aktivitet här på Fotosidan styrs helt enkelt efter vad Fotosidan innehåller. Ju mer fokus ligger på prylarna, desto mindre intresserad blir jag. Har inget annat verktygsintresse än att prylarna fungerar och ger mig de bilder jag önskar.

Lycka till Ulf, passa på att fotografera mycket nu.

Mvh Terje
 
ANNONS