Annons

Tema: RÖRELSE

Produkter
(logga in för att koppla)

virus2u2

Avslutat medlemskap
Temat är spikat
Temat vi, tillslut, verkar bestämt oss för verkar ha många möjliga tolkningar.
Självklart saker och människor som rör på sig, men glöm inte att rörelse också kan vara en beskrivning av känsla och mycket, mycket mera. Se svenska akademins ordbok på nätet!

Kritik-album med rubrik Rörelse
P vår träff den 5/6 på Fågelsången föreslogs att alla lägger in ett album med rubriken Rörelse- och publicerar rörelsebilderna där.

KUFar ger kritik
Jag önskar att alla ska försöka uppmuntra varandra genom konstruktiva kommentarer och tillrop. För att underlätta det startar jag en tråd med rubriken Medlemsregistret i KUF-forumet föra att lätt hitta alla KUFar på ett ställe. Vill man sedan bevaka allas Rörelsealbum så kan man ju lätt välja att göra så...

Fortsatt diskussion i allt som rör temat, framtida publicering och eventuell utställning tillsammans e.t.c. kan ju förslagsvis ske under denna tråd!
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Känner mig stolt att jag hittat Per B rörelse-
bilder alldeles nyss efter midnatt alltså.
Häftigt vackra!
Plåtade själv rörelse på Ekocaféet igår em,
musiker...
Känner mig inte stolt att jag har ett sånt
igångsättningsmotstånd att lägga in bilder,
album o dyl.
Jag drunknar nämligen i bilder och har en hel
del. Men har liksom fastnat på detta första.

Har ni kufare något tips att i detta sammanhang hjälpa mig att bryta min tröga start?
Hjälp! Är tacksam för alla råd.
Storleken 1024 x ev 1024 som max, upplösn 72
osv...

Godnatt från en kuf som snart kastar sig in
i medlemsregistret
/Ulla
 

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
Ulla, du behöver inte bry dig om upplösningen (72 dpi) utan det ör max 1024x1024 och så har jag för mig att maxstorleken på en bild är 250kB på fotosidan om jag minns rätt. Försöker du ladda upp en bild som är för stor så får du reda på det och måste krympa bilden.

Hör av dig om du behöver mer tips.

/Lise-Lott
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Lise-Lott, jag börjar nu ta in en del regler.
Det gäller att krympa och att det är exakt
250 kb som gäller har jag förstått.

Ett annat tips kan jag kanske få av dig.
När jag skriver här i rutan så får jag högermarginalen så ojämn.
Men andra personer får det inte.
Skall jag låta texten rulla på utan avbrott och att programmet själv får bestämma när det klipper av?


/Ulla
 

virus2u2

Avslutat medlemskap
Fin rörelsebild. Kan du inte starta ett album för temat så du får alla bilder samlade på ett ställe?
 

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
virus2u2 skrev:
Kan du inte starta ett album för temat så du får alla bilder samlade på ett ställe?
Jag funderar på att göra ett rörelsealbum, nu hamnade den i albumet från Pyreneerna som är ganska blandat. Kanske det blir ett eget album när jag lägger in mer rörelsebilder.
 
ANNONS