Annons

Vad fotograferar du mest med?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vad fotograferar du mest med?

  • färgfilm

    Röster: 306 6.5%
  • diafilm

    Röster: 294 6.3%
  • sv/v film

    Röster: 299 6.4%
  • digitalt

    Röster: 3,785 80.7%
  • polaroid

    Röster: 8 0.2%

  • Totala väljare
    4,692

Miss lins

Aktiv medlem
Sen jag börja fota Digitalt har det blitt såååå mkt billigare trots att kameran kosta en del, men nu slipper jag framkallning =)
 

forstheim

Aktiv medlem
Jag fotograferar enbart med diafilm - hittills med Velvia 100F och Astia 100F. Testar dock den lite billigare sensia 100 just nu för att se om den fungerar tillfredsställande för allmänt fotograferande av människor och miljöer.
 

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Digitalt

Sedan första DSLR'n så var jag fast.

Jag använde även analogt hus i övergångsfasen. Så nu har jag några rullar dia och även gamla s/v som åldras i byrålådan.
 

Perti

Medlem
Diafilm

När det gäller färger och briljans så finns inget bättre än dia. Och att se en diabild projicerad på en två x två meter duk överglänser att titta på en digitalbild på en dataskärm. Min personliga uppfattning, andra tycker inte som jag.
 

Pena

Avslutat medlemskap
Nu blir det digiformat mest, men inte har jag glömt gamla T70:n heller och där har jag både dia och svartvit alltid då och då.
Sen har jag en massa med andra gamla kameror som jag brukar ta bilder med. Dom är med 6x6 eller 35mm varianter och i dessa har vanligt färg,dia eller svartvitt.
 

kioskvältare

Ny medlem
färg

jag blev faktiskt en gnutta förvånad över att
majoriteten här fotar mestadels digitalt. fast helt oväntat att folk nuförtiden gör det är det ju inte. själv fotar jag mest färgfilm, även om svarvit tilltalar mig ibland. nackdelen är att både filmen och framkallningen blir så dyr. men sådandär monokronisk film, eller vad namnet nu är, kanske fungerar nästan lika bra ? billig är den ju.
 

eatfrog

Aktiv medlem
Re: färg

kioskvältare skrev:
jnackdelen är att både filmen och framkallningen blir så dyr. men sådandär monokronisk film, eller vad namnet nu är, kanske fungerar nästan lika bra ? billig är den ju.
Dyrt? Va? Filmen kostar under 30kr rullen, framkallningen nån enstana krona rullen om man gör det själv. Jag köpte burk för 50kr och fick kemi gratis av en skola då den höll på o gå ut.

Chromogenic är ordet du tänker på. Svartvitt som soppas som färgneg. Det funkar minst lika bra, men dyrare att framkalla då det måste göras på labb.
 

pareli

Aktiv medlem
Hälften-hälften för mig.
De viktiga och mest betydelsefulla jobben på film, då teknisk kvalitet går före hastighet.
Digitalt när det är dåligt betalt och bråttom. Man får vad man betalar för... :-]
 

Cygni

Aktiv medlem
Låter framkalla färgfilm på CD-rom och fixar med dem i datorn. När jag får råd ska jag köpa en digital kamera (S3 pro).
 

lars_w

Avslutat medlemskap
Svart vitt så klart!

Jag har Ej ens funderat på att gå över till digitalkamera. Om jag kommer att göra det så dröjer det lång tid ännu.

det enda mediet jag använder mig av i den digitala världen är Epsons senaste scanner på flatbädds sidan. Isomras köpte jag nämligen Epson Perfection 4990 Photo.

detta för att jag skall kunna skanna mina 4x5 tums negativ.

Jag kommer att fortsätta att ta svartvita storformatsbilder länge än.
 

Mangepange

Aktiv medlem
Diapositvt..

Jag gillar dia mest...och helst < 100 ASA...för kornet och färgmättnaden...
Det är så roligt att titta på diabilder... (c:

Men nu kommer digitalt att börja konkurrera... Tänk storbilds TV med möjlighet att anslutning till LAN'et...mumma...

/ Magnus
 

niclaszander

Ny medlem
ögonen

måste bara svara ögonen (hjärnan)
där tar jag tusentals bilder i veckan.
inte lika många som fångas i kameran,
på gott och ont
 
ANNONS